• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 152050
+
-

بانوان مدیر شهرداری به‌دنبال خودباوری باشند

شهردار تهران با بیان اینکه بانوان مدیر در شهرداری باید خودباوری را در خود ایجاد و در تحولات میدان‌داری کنند، بیان کرد: خواهش بنده از شما این است که جنبه‌ خودباوری، میدان‌داری و اثرگذاری را برای خود ایجاد کنید؛ خداوند در قرآن برای یک مدیر خوب 3 ویژگی را درنظر گرفته است؛ «علیم بودن و برخورداری از تجربه و علم و دانش»، «قابلیت، قدرت‌داشتن و توانمندبودن» و «امین و امانت‌دار بودن» این 3 ویژگی را تشکیل می‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی در نشست با بانوان مدیر شهرداری تهران در سالن جلسات ساختمان مرکزی شهرداری گفت: این جمع، جمع مدیران شهرداری است و هر چه در نشست قبلی با زنان شاغل در شهرداری مطرح شد، برای عملی شدن نیاز به تلاش شما دارد و پیشتاز این اقدامات شما هستید؛ اگر بنا باشد اتفاقی برای شهرداری بیفتد، نقش شما بی‌بدیل است.
او ادامه داد: زنان در جایگاه‌های مدیریتی به ظرافت‌ها، دقت‌ها، حساسیت ، پاکی و مسئولیت‌پذیری‌شان شناخته می‌شوند؛ از این جهت نقش مدیران زن در شهرداری بسیار برجسته است که می‌توانند حتی به سایر مدیران خط‌دهی داشته باشند به شرط اینکه خودمان را باور و مقدمات کار را فراهم کنیم و بعد از آن اقدام لازم را انجام دهیم. زاکانی افزود:  از ۵۷هزار و ۶۲۴ پرسنل شهرداری ۲۰درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند و ۶۹۱پست انتصابی در شهرداری وجود دارد که ۸درصد این پست‌ها متعلق به بانوان است.  شهردار تهران در بخش دیگری از این نشست نکاتی درباره فعالیت‌های شهرداری تهران شرح داد.
   شهرداری ۸۵هزار میلیارد تومان بدهی دارد که ۶۰هزار میلیارد آن مربوط به بانک‌هاست؛ همچنین باید ۱۰هزار میلیارد تومان تملک دارایی داشته ‌باشیم. در بحث مشکلات ساختاری و منابع، با برنامه‌ریزی‌های گام‌به‌گام به سمت کاهش این مشکلات می‌رویم و امیدواریم با تمهیداتی که در ۱۵سرفصل ایجاد شده، اثرات آن را در متن ایجاد تسهیلات برای پرسنل خودمان ببینیم.
  با تبدیل وضعیت انجام شده، نزدیک ۶۲هزار پرسنل داریم و کسانی که از طریق سایر مجموعه‌ها با ما کار می‌کنند حدود ۴۴هزار نفر هستند. بنابراین در مجموع به ۱۰۶هزار پرسنل می‌رسیم. هم روی تقویت پایه حقوق افراد کار می‌کنیم و هم ناظر به امنیت شغلی و پرداخت مستقیم هستیم. در بحث پرسنل ۳۲تصمیم گرفتیم که ۱۶مورد آن مربوط به امور رفاهی بود.
  سال ۹۰حدود ۳۲هزار پروانه و امسال حدود ۴هزار پروانه صادر شد که نشان می‌دهد شهر به نوعی قفل شده. باید در کنار شهرسازی، ظرفیت‌هایی خلق کنیم که درآمدهای پایدار ایجاد کند هرچند در شهرسازی نیز باید منطقی بین عرضه و تقاضا ایجاد کنیم. در شهرداری چاه نفتی به نام املاک داریم که می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم اما مسئله این است که این‌ ظرفیت انتها دارد. آنچه انتها ندارد و می‌تواند با خلاقیت‌هایش مجموعه شهرداری را پیش ببرد، پرسنل شهرداری هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید