08
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
شماره 8496
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بی تعارف و تکلف ، مثل همین متن کوتاهی که می بینید. ما منتظریم تا نوشته‌هایتان درباره مسائل روزمره، مشکلات و دغدغه هایتان را برای ما ارسال کنید. اگر اهل طنز و کاریکاتور و طراحی هم هستید جایتان اینجا محفوظ است.
وقتی محمدمهدی محی‌الدین الهی‌قمشه‌ای نان و کاسه ماستی توی دستمالش می‌گذاشت که از قمشه _شهرضا_ پیاده راه بیفتد  به‌سمت اصفهان برای تحصیل در مدرسه صدربرود، لابد نمی‌دانست که یک روز پسرش سخنران معروفی می‌شود و همه ایرانیان را با مرحوم پدر آشنا خواهد کرد.
در مقابل ورزش‌هایی مثل اسکی و تنیس و حتی بسکتبال که ورزش برخوردارها و نخبه‌ها خوانده می‌شود، دویدن را کاملا خلقی و ورزش توده‌ها می‌دانند.
هنرمند بریتانیایی پت‌کرینر در این اثر به نام آسمانی_ Celestial_ به مرگ شرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره پرداخته است.
بیش از هزار سال است که ابیات بلند شاهنامه حکیم توس را در خانه‌ها و مجامع و محافل آرام یا به آواز می‌خوانند و اغلب مردم این سرزمین با آن کتابِ با ارج و سراینده خردمند و آینده‌نگرِ آن آشنایی دارند، و در کتب ادب و تاریخ و تذکره نامش را ثبتِ جاویدی داده‌اند.
امروز در تقویم میلادی روز 15‌ماه می ‌است. این روز را «روز نکبت» نام گذاشته‌اند؛ نکبتی که به واسطه تولد یکباره دولتی نامشروع به نام اسرائیل در سال 1948دامن مردمان سرزمین فلسطین را گرفت و صدها هزار نفر را آواره کرد...

اول آخر

زیر‌پل خواب های دهلی نو- هند
امان از بی‌آبی

امان از بی‌آبی

طی 2هفته اخیر، بعد از گذشت ماه گرم و بی‌آب فروردین و نیمی از  اردیبهشت، بالاخره آسمان سخاوت به خرج داد و چهره قدیمی بهار با رگبارهای گاه و بی‌گاهش نمایان شد.
ویل هانتینگ نابغه
من با خوندن چندتا کتاب لامصب نمی‌تونم درباره تو بفهمم و بشناسمت. تا زمانی که خودت نخوای درباره افکارت و اینکه چه‌کسی هستی حرف بزنی من هیچی نمی‌تونم بفهمم ازت.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
اوتاراکند: زوج سالمندی در هند در دادگاه علیه فرزند خود، روی جایگاه شاکی نشسته‌اند تا از وی به‌خاطر نداشتن فرزند و محروم کردن آنها از داشتن نوه شکایت کنند.
خانه‌ام را رنگ‌روغن می‌زنم، صبح‌ها زود از خواب بلند می‌شوم، دندان‌هایم را مرتب مسواک می‌کنم، به این ترتیب قطره ناچیزی می‌شوم در این دریای بزرگ، در این اقیانوس یکسان و یکرنگی که اسمش اجتماع آدم‌ها است.