23
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
شماره 8496
تاریخ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کتاب سلام اول

تاریخ جهان
کتاب «سلام اول» نوشته یکی از مورخان تاریخ‌ساز آمریکایی به‌نام باربارا تاکمن است. این کتاب تاریخی، نمایشی‌دقیق و اصیل از انقلاب‌آمریکا را ترسیم می‌کند.
نگاه
از دوران سلطنت قاجار، تلاش‌های استعمار برای سلطه بر کشورمان فزونی گرفت. اگر از جدایی بخش‌هایی از ایران و تغییر جغرافیای آن بگذریم، دولت‌های روس و انگلیس از بی‌کفایتی پادشاهان ایران استفاده می‌کردند تا با قراردادهای مختلف دولت را تضعیف کنند و تحت کنترل خود در بیاورند.

از این پس فرنگیان بر مرده‌هایمان نماز خواهند خواند!

جستارهایی در حاشیه و متن رویداد تاریخی تحریم تنباکو
گزارش
از اوایل دوره قاجار که پای وزارت آدمیرالی بریتانیا به آب‌های خلیج‌فارس باز شد و آغاز تسلط بر جزایر ایرانی خلیج‌فارس را ‌دید تا دخالت در عزل و قتل قائم‌مقام فراهانی صدراعظم دانشمند ایران و رقم زدن سرنوشت مشابه برای فرزندخوانده و دست‌پرورده‌اش امیرکبیر و جداسازی هرات از ایران، چهره واقعی استعمار پیر برای مردم ایران آشکار شده بود.
ایران در جنگ جهانی دوم

ایران در جنگ جهانی دوم

مجموعه «تاریخ ایران: روایتی دیگر» انتشارات ققنوس، به دبیری بهزاد کریمی، شامل بررسی سیر تحولات تاریخ ایران است با نگاهی تازه و با اتکا بر منابع معتبر و روش‌های مقبول در پژوهش‌های تاریخی.
زندگی روزمره در دوره طاعون
کتاب «زندگی روزمره در دوره طاعون» نوشته جوزف پی. برن با ترجمه یاسر پوراسماعیل به همت انتشارات نگاه به چاپ رسیده است. با آغاز قرن بیست‌ویکم، خودمان را در جهانی می‌‌یابیم که در آن بیماری در کمین بیشتر مردم نشسته است.