• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 20 آبان 1399
کد مطلب : 115374
+
-

رویدادهای فرهنگی و هنری/ فراخوان آموزشی گروه ادبیات تطبیقی


دوره‌ آموزشی 3‌ماهه «حوزه‌های مطالعاتی ادبیات تطبیقی» از 19آذر‌ماه امسال شروع می‌شود.  این مقطع، یک دوره 3 ماهه معادل با 12هفته است که چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود. نحوه برگزاری این کلاس‌ها به‌صورت آنلاین با امکانات ارائه فیلم و پاورپوینت است و ثبت نام آن از طریق مراجعه به وبگاه www.apll.ir و jcomplit@ gmail.com صورت می‌گیرد و مهلت ثبت‌نام تا  ۱۵ آذرماه ۱۳۹۹ است.  کلاس‌ها با حضور استادانی چون ایلمیرا دادور، حمیدرضا شعیری، بهمن نامور مطلق و ناهید حجازی برگزار خواهد شد.

یادواره چهلمین روز پرواز استاد شجریان

نماهنگ «کوچ استاد» به مناسبت چهلمین روز درگذشت محمدرضا شجریان منتشر می‌شود. این نماهنگ، با صدای محمد فرزین ذوالقدر و آهنگسازی و تنظیم بهنام جاوید به مناسبت چهلمین روز درگذشت محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران منتشر خواهد شد. این اثر روی غزلی از مولانا ساخته شده و مراحل نهایی میکس و مستر را طی می‌کند. ذوالقدر در این‌باره گفت: برای اجرای این اثر، تمرین فشرده و مناسبی با توجه به زمان اندک پیش رو انجام شده تا کار هرچه بهتر و زیباتر تولید شود.

مبانی و شیوه‌های تربیتی شمس تبریزی

چهلمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی، چهارشنبه ۲۱ آبان ساعت ۱۱ صبح با سخنرانی ایرج شهبازی به «نگاهی به مبانی و شیوه‌های تربیتی شمس تبریزی» اختصاص دارد که به‌صورت مجازی پخش خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی Instagram/bookcitycc این درس‌گفتار را به‌صورت زنده مشاهده کنند.  در این درس‌گفتار علمی، تلاش می‌شود مبانی انسان‌شناختی و معرفت‌شناختی شمس بررسی و سپس درباره شیوه‌های تربیتی او سخن گفته شود. طبیعی است که ما به عنوان انسان‌هایی امروزی، نمی‌توانیم با همه‌ شیوه‌های تربیتی شمس موافق باشیم؛ بنابراین بخشی از سخن به نقد نظرات شمس اختصاص خواهد داشت و فی‌المثل نظر شمس درباره‌ «تنبیه بدنی دانش‌آموز» بررسی و نقد خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید