20
یکشنبه 23 شهریور 1399
شماره 8036
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

باید از شایعه آسان گذشت؟

تیموتی اسنایدر، سیاسی‌نویس آمریکایی می‌گوید: «در عصر اینترنت ما همه ناشر شده‌ایم.»اما این ناشر شدن هم اصول و قواعدی دارد. چند روز پیش شایعه تغییر جنسیت یکی از بازیگران در فضای مجازی بسیار پررنگ شد.
ویژه
به تماشای فیلمی در قاب سینما یا تلویزیون می‌نشینیم. از همان ابتدا انتظار نداریم که با روایت تصویری مشحون از هنر هفتم روبه‌رو شویم.
در مطالعه جدیدی که محققان اخیراً در مجله The Planetary Science منتشرکرده‌اند، تیمی از محققان «دانشگاه ایالتی آریزونا‌» و «‌دانشگاه شیکاگو» تشخیص داده‌اند که برخی سیارات فراخورشیدی غنی از کربن می‌توانند از الماس و سیلیس ساخته شده باشند.
رمان «محاکمه خوک» نوشته اسکار کوپ فان را با ترجمه ابوالفضل‌ الله‌دادی نشر نو منتشر کرده است.
طرح روز
دختری اهل اسلونی برای یک میلیون یورو حاضر شد دستش قطع شود. به گزارش ‌ای بی ‌سی، قرارداد او با بیمه مبنی بر این بود که چنانچه دستش قطع شود یک میلیون یورو دریافت کند.
گران‌ترین قمقمه، محصول شرکت مودیلیانی به بهای ۴۵ هزار پوند به بازار انگلستان عرضه شد.

عکس روز

عکس روز
صدای آژیر خطر پس از 30سال

صدای آژیر خطر پس از 30سال

برای نخستین بار از زمان اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۱، مقامات این کشور اقدام به برگزاری رزمایشی سراسری برای آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه کردند.
ساخت بت موبیل شخصی
ساخت بت موبیل شخصی
جوان 23ساله‌ای در ویتنام طی 10ماه یک بت موبیلخودروی سینمایی بتمن را با هزینه 20هزار دلار ساخته است.

کاهش ترافیک پشت چراغ راهنمایی

هدف از راه‌اندازی این ستون، ارائه مطالبی مرتبط با سبک رانندگی ما ایرانی‌هاست تا شیوه درست راندن و مشکلات و اشتباهات موجود را نشان دهد.

کودکان چاق ایران ۳ برابر شدند

طی ۲۰ سال اخیر شمار کودکان مبتلا به چاقی در کشور 3 برابر شده و حدود ۱۰‌درصد کودکان ۶ ساله و ۱۷‌درصد ۱۵ ساله‌ها مبتلا به چاقی مزمن هستند.

هانیبال الخاص

نقاش، مدرس هنری، مترجم و نویسنده ایرانی، ‌هانیبال الخاص را به نوگرایی در این هنر می‌شناسند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
به محدودیت‌هایی که دیگران برایتان ساخته‌اند توجه نکنید. به‌جای توجه به قضاوت‌های کوته فکرانه به حقیقت‌ها توجه کنید.
رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در مراسم گشایش همایش ملی مفاهیم موافقتنامه جنبه‌های تجاری مرتبط با حقوق مالکیت معنوی گفت: اکنون بسیاری از نخبگان ایرانی در پیشرفته‌ترین کشورها حضور دارند .
این روزها بسیار شاهد به نمایش گذاشتن بچه‌ها هستیم. والدینی را می‌بینیم که لاف می‌زنند که فرزندان‌شان در ورزش یا در امتحانات موفق‌تر از دیگران‌هستند.