• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 22 تیر 1399
کد مطلب : 104624
+
-

مراسم جوایز کتاب ملی آمریکا دیجیتال برگزار شد

دریچه
مراسم جوایز کتاب ملی آمریکا دیجیتال برگزار شد

امسال به‌خاطر اوضاع موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه، مراسم اعطای جایزه کتاب ملی آمریکا به‌صورت دیجیتال برگزار خواهد شد. جایزه کتاب ملی(NBA)  مجموعه‌ای از جوایز سالانه ادبی در ایالات متحده آمریکاست. در مراسم نهایی جایزه کتاب ملی که هر سال در نوامبر برگزار می‌شود، بنیاد کتاب ملی، جایزه کتاب ملی و جایزه یک عمر دستاورد را به نویسندگان اهدا می‌کند. به گزارش لس‌آنجلس‌تایمز، جایزه کتاب ملی که سال۱۹۳۶ به‌دست انجمن کتابفروشان آمریکا بنیاد نهاده شد، در طول جنگ جهانی دوم فعالیتی نداشت و سپس در سال۱۹۵۰ توسط ۳سازمان فعال در صنعت کتاب مجددا راه‌اندازی شد. نویسندگان و ناشران غیر‌آمریکایی پیش از جنگ واجد شرایط دریافت جایزه بودند ولی هم‌اکنون جایزه به نویسندگان آمریکایی برای کتاب‌هایی اهدا می‌شود که حدود سال اهدای جایزه در آمریکا منتشر شده باشد.
بنیاد کتاب ملی آمریکا اعلام کرده است هفتادویکمین مراسم اعطای جوایز امسال در 18نوامبر به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و تمام هیأت داوران و کارمندان بنیاد به‌صورت ویدئوکنفرانس در مراسم شرکت می‌کنند.
دیوید اشتاینبرگر، رئیس هیأت‌مدیره بنیاد کتاب ملی آمریکا با اعلام این خبر افزود: امسال به‌خاطر جلوگیری از احتمال ابتلا به ویروس کرونا برای نامزدها و هیأت اجرایی، تصمیم گرفتیم مراسم را به‌طور کاملا آنلاین برگزار کنیم.
وی گفت: امیدواریم امسال بتوانیم با وجود شرایط کرونا استانداردهای لازم سال‌های گذشته در اجرای مراسم را تأمین کنیم. امسال مراسم اعلام نامزدهای نهایی و کنفرانس مطبوعاتی مربوط به مراسم نیز به‌صورت آنلاین در ماه‌های اکتبر و نوامبر برگزار خواهد شد. برندگان این جایزه در هر بخش علاوه بر دریافت نماد برنز، ۱۰هزار دلار به‌عنوان هدیه نقدی دریافت می‌کنند و به هرکدام از نامزدهای نهایی در بخش‌های داستانی، آثار غیرداستانی، ادبیات جوانان، ترجمه و شعر مدال برنز و هزار دلار هدیه داده می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید