24
شنبه 3 اسفند 1398
شماره 7887
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

صفِ دم‌صبح

روایت
سوز سرما می‌آید تو تن و بدنمان.
ویژه
​​​​​​​نشست نقد و بررسی کتاب «هنر، خیال، زیبایی» شنبه، سوم اسفند ساعت ۱۶ با حضور مصطفی ملکیان و مریم جعفری در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.
​​​​​​​اخترشناسان اعلام کرده‌اند، ستاره اِبط الجوزا یا شبان شانه Betelgeuse صورت فلکی «شکارچی» به پایان عمر خود نزدیک است و احیانا نابودی‌اش نیز با یک انفجار بزرگ همراه خواهد بود.
انتشار نه‌چندان غافلگیرکننده خبر شیوع ویروس کرونا در ایران، آزمون بزرگی برای جامعه و مسئولان ایران است.
طرح روز
​​​​​​​سیبری: دانشمندان پس از یافتن لاشه پرنده‌ای یخ زده در منطقه سیبری روسیه گمان می‌کردند این پرنده در اثر سرمای هفته پیش این منطقه تلف شده است اما آزمایشی روی این پرنده نشان داد قدمت این لاشه پرنده به 46هزار سال برمی‌گردد.
​​​​​​​بانکوک: سگ نگهبانی در تایلند پس از مشاهده نزدیک شدن یک مار سمی به خانواده‌ای که از او نگهداری می‌کردند با مار درگیر شد و در این راه جان باخت.

عکس روز

عکس روز
انتقاد ترامپ از اسکار گرفتن کره‌ای‌ها

انتقاد ترامپ از اسکار گرفتن کره‌ای‌ها

​​​​​​​واشنگتن: رئیس‌جمهوری آمریکا آکادمی اسکار را به‌خاطر اعطای جایزه بهترین فیلم، به فیلمی از کره‌جنوبی به باد انتقاد گرفت.
بلندهمتی یک کوتوله
بلندهمتی یک کوتوله
​​​​​​​ نیویورک: کمدینی که مبتلا به سندروم کوتولگی بود برای پسربچه کوتوله‌ای که قصد خودکشی داشت 200هزار دلار کمک جمع‌آوری کرد تا او به زندگی‌اش ادامه دهد.
سلامت
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند اعتیاد به گوشی شبیه اعتیاد به مواد‌مخدر، اندازه و شکل مغز را تغییر می‌دهد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
طی10 سال اخیر موج عظیمی از اقبال به سمت و سوی خوشنویسی مدرن یا نقاشیخط روانه شد که به گفته کارشناسان، این امر دوران‌گذار خود را سپری می‌کند و در نهایت کارهای بی‌کیفیت و کم کیفیت، جای خود را به هنر اصیل و ماندگار خواهند داد.
​​​​​​​«ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن دیروز از سازمان ملل متحد خواست برای کمک به مردم عراق، تحریم‌های 10ساله این کشور را لغو کند.
​​​​​​​سومین شماره فصلنامه فرهنگی و هنری «فرهنگ‌بان» ویژه پاییز۱۳۹۸ به صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگ‌بان- علی حسینخانی و سردبیری مرتضی هاشمی‌پور در ۳۱۰صفحه به بهای ۳۵هزار تومان منتشر شد.