• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 14 مرداد 1398
کد مطلب : 70625
+
-

ماجرای عجیب سگی در شب

ویترین
ماجرای عجیب سگی در شب


شاید کسی نام مارک هادون را در عرصه ادبیات نشنیده باشد، اما او با نگارش رمان «ماجرای عجیب سگی در شب» قهرمانی را به رمان‌دوستان بزرگسال و حتی نوجوان معرفی می‌کند که چیزی کم از هری‌پاتر جی.کی. رولینگ ندارد.
کریستوفر بون، قهرمان رمان هادون، نوجوانی دچار اوتیسم است که در دنیای ایده‌آل خود زندگی می‌کند؛ دنیایی که در آن از دروغ، خیانت آدم‌ها به یکدیگر، روابط متناقض اجتماعی، معادلات مجهول عاطفی و خلاصه هر آنچه باب طبع عقل منطق‌گرای او نباشد، خبری نیست. دنیای کریستوفر بون می‌تواند دنیای آرمانی هر یک از ما نیز باشد، البته اگر همچون قهرمان داستان اراده کنیم و خود نیز آن را بخواهیم. راوی یا همان قهرمان این کتاب در تلاش برای تطبیق خود با دنیای ملموس‌تر و واقعی‌تر اطرافیانش خود را درگیر حوادثی می‌کند که از زاویه دید او منحصربه‌فرد و  خواندنی است.
از آنجایی که کریستوفر بون یک نوجوان مبتلا به اوتیسم است به همه جزئیات توجه نشان می‌دهد.  ماجرای عجیب سگی در شب اگر چه اولین کار مارک هادون نیست اما قطعا بهترین کار اوست. این کتاب جوایز بسیاری دریافت کرده است؛ جایزه بهترین کتاب داستانی سال ویت برد، جایزه بهترین کتاب کودکان گاردین، جایزه ساوت بانک شو و... این کتاب را شیلا ساسانی‌نیا به فارسی برگردانده و نشرافق با شمارگان هزار و 500 نسخه منتشرش کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید