• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 11 خرداد 1401
کد مطلب : 162210
+
-

درخواست از دولت برای ارائه لایحه حمایت از محیط‌زیست

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی از سازمان حفاظت محیط‌زیست خواست در نخستین فرصت، آنچه را که در حوزه اختیارات خود نیاز دارد، در قالب لایحه از سوی دولت ارائه کند تا مجلس این لایحه را دنبال و قوانین مورد نیاز را به تصویب برساند.
علیرضا پاک‌فطرت در آیین ملی وداع با شهدای محیط‌بان استان فارس با اعلام این موضوع که مجلس آمادگی مشارکت در این زمینه را دارد گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری در باب اینکه لایحه کارشناسانه‌تر از طرح است، دولت لایحه حفاظت از محیط‌زیست به مجلس ارائه کند.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس ضمن ابراز تسلیت شهادت 2 تن از محیط‌بانان که صادقانه از محیط‌زیست کشور دفاع کردند، گفت: در مجلس شورای اسلامی اینکه مباحث یا لایحه‌ای از طرف سازمان حفاظت محیط‌زیست ارائه شده باشد، دیده نشده است.
وی گفت: به‌نظر می‌‌رسد مجلس شورای اسلامی باید اختیارات بیشتری را به سازمان حفاظت محیط‌زیست بدهد؛ چرا که مسائل زیست‌محیطی و خشکسالی‌هایی که تا به امروز وجود دارد بخشی حاصل بی‌تدبیری‌های گذشته و حاصل بی‌نظمی‌های دولت در موضوع محیط‌بان و حیات وحش نیست بلکه موضوع آب‌های زیرزمینی، جنگل‌ها، مراتع و آبخوان‌داری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید