• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99595
+
-

ضربه به آینه بغل، ترفند موتورسواران زورگیر بود

ضربه به آینه بغل، ترفند موتورسواران زورگیر بود

2زورگیر سابقه‌دار با ضربه زدن به آینه بغل خودروها در خیابان کاری می‌کردند که راننده توقف کند و درست در همان لحظات با تهدید چاقو اموال با ارزشش را زورگیری می‌کردند.

به گزارش همشهری، روز 21بهمن‌ماه امسال زن جوانی به کلانتری 101تجریش رفت و گفت: لحظاتی قبل حادثه وحشتناکی برایش اتفاق افتاده و 2 زورگیر موتورسوار دستبند طلای او را زورگیری کرده‌اند. او درباره آنچه اتفاق افتاده بود به مأموران گفت: حدود ساعت 10صبح سوار خودرویم در حال عبور از خیابان الهیه بودم که یک موتورسوار از کنار خودرویم عبور کرد و ضربه‌ای به آینه بغل ماشینم زد. موتورسوار رد شد و من هم توجهی نکردم تا اینکه چند دقیقه بعد دوباره همان موتورسوار به‌خودرویم نزدیک شد و این بار ضربه محکم‌تری به آینه بغل زد؛ طوری که آینه کج شد. مجبور شدم کنار خیابان توقف کنم تا آینه را تنظیم کنم، اما درست در همین لحظه موتورسوار دیگری به طرفم حمله کرد و با تهدید چاقو دستبند طلایی که به‌دست داشتم را سرقت کرد و همراه همدستش به سرعت از آنجا فرار کردند.
به‌دنبال گزارش این سرقت تیم‌های ویژه‌ای از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه یکم پلیس آگاهی برای شناسایی زورگیران موتورسوار فعال شدند. کارآگاهان در تحقیقات میدانی موفق شدند هویت یکی از سارقان به نام نادر -26ساله- را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد این جوان از سارقان سابقه‌دار است و از سوی مراجع قضایی تحت تعقیب قرار دارد. اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌داد مخفیگاه نادر در منطقه اتابک است. 
به این ترتیب مأموران در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر کردند. این متهم در بازجویی‌ها به چندین فقره زورگیری اعتراف و همدستش سینا را نیز به پلیس معرفی کرد و چند روز بعد او نیز دستگیر شد.
 سرهنگ سیدعلی شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: هنگام رسیدگی به این پرونده شکایت‌های مشابه دیگری به این پایگاه ارجاع شد و تاکنون 7مالباخته دیگر که با این شگرد از آنها زورگیری شده 2‌متهم را شناسایی کرده‌اند. وی ادامه داد: ارزش ریالی اموال سرقتی 2‌متهم در این 7سرقت، 2میلیارد ریال برآورد شده است و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34تهران در زندان به ‌سرمی‌برند.

این خبر را به اشتراک بگذارید