• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99585
+
-

فصل بی‌پایان

بعد از تعطیلی لیگ فرانسه، زمزمه‌هایی درباره لغو کلیه مسابقات باشگاهی به گوش می‌رسد

پائولو دیبالا، بازیکن آرژانتینی یوونتوس برای چهارمین بار کرونا گرفت. تعداد افرادی که برای بار دوم یا بیشتر مبتلا به بیماری کووید-19می‌شوند روزبه‌روز بالاتر می‌رود و این نشان می‌دهد واکسنی برای این ویروس در کار نخواهد بود و باید از این پس ویروس کرونا را هم مثل سایر زیرمجموعه‌های آن و آنفلوآنزا در سبد بیماری خانواده درنظر بگیریم. دانشمندان و پزشکان خیلی هنر کنند، دارویی برای بهبودی چند روزه این بیماری پیدا کنند وگرنه اگر برای این جور ویروس‌ها واکسنی وجود داشت مردم سالی چندبار سرما نمی‌خوردند. بنا بر این جامعه فوتبال یا باید چنین سرنوشتی را بپذیرد و لیگ‌ها را ادامه دهد، یا فعلا به امید یافتن چاره‌ای یا فروکش کردن تب کرونا مسابقات لغو شوند.
  ورزش کرونا‌آور است
تحقیقات برای پیدا کردن واکسن و داروی کرونا نتیجه‌ای نداده اما یک نتیجه علمی اعلام شده مبنی بر اینکه ورزشکاران بیش از سایرین در معرض ویروس کرونا هستند. این تحقیق که توسط ایمونولوژیست‌های ایتالیایی و متخصصان ریه در برلین، رم و ورونا صورت گرفته است نشان می‌دهد فعالیت‌های ورزشی شدید باعث می‌شود ورزشکاران حرفه‌ای با شدت بیشتری ویروس را استنشاق کنند و آن را به نواحی پایین‌تر ریه خود برسانند. کووید-19می‌تواند باعث آسیب دیدن ریه و پیش آمدن امراضی مثل ذات‌الریه شود. همچنین گمان می‌رود ورزشکارانی که این ویروس در بدن آنها بدون علامت است، با انجام تمرینات پر فشار خطر وخامت اوضاع ریه خود را افزایش می‌دهند. بی‌دلیل نیست عده زیادی از فوتبالیست‌ها به سرعت یا چند ساعت پس از آخرین مسابقه حرفه‌ای خود مدعی بودند که تب، سرفه خشک، بی‌حالی (و در بعضی موارد تنگی نفس) را تجربه کرده‌اند.
   عقب‌نشینی یوفا از ضرب‌الاجل
یوفا تا تاریخ 5خرداد به لیگ‌های اروپایی مهلت داده است تا در مورد زمان ادامه فصل تصمیم‌گیری کنند. با این حال لیگ‌ها و باشگاه‌ها می‌گویند تنها زمانی مسابقات را از سر می‌گیرند که امنیت لازم فراهم شده باشد و اقدامات احتیاطی صورت بگیرد. جلسه بعدی کمیته اجرایی یوفا در روز 7خرداد برگزار خواهد شد و این موضوع بررسی می‌شود که آیا می‌توان رقابت‌های اروپایی فصل جاری را در ‌ماه آگوست به پایان رساند یا نه.
  مخالفت کمیته پزشکی فیفا با فوتبال
میشل دهوگ، رئیس کمیته پزشکی فیفا به اهالی دنیای فوتبال توصیه کرد تا چند‌ماه دیگر صبر کنند. اشاره او به عادت زشت بازیکنان در تف کردن مداوم روی زمین چمن است که می‌تواند ویروس را از افراد ناقل به افراد سالم انتقال دهد. او گفته با ماسک هم نمی‌شود جلوی انتقال آلودگی را گرفت و در عین حال نمی‌شود نفس هم کشید.
  پروژه ری‌استارت در آلمان
تیم‌های آلمانی تمرینات‌شان را آغاز کرده‌اند و از یک هفته دیگر هم فصل را ادامه می‌دهند. در لیگ برتر هم مسئولان فوتبال جزیره با اجرای طرحی به‌عنوان «پروژه ری‌استارت» قصد دارند در ‌ماه ژوئن 10هفته باقی مانده به پایان فصل را پشت درهای بسته برگزار کنند. تمامی کشورهای اروپایی تا 25 مه (کمتر از یک‌ماه دیگر) مهلت دارند که به اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کنند آیا لیگ‌هایشان را از سر خواهند گرفت یا نه. آلمانی‌ها منتظر تأیید صدراعظم کشور هستند تا مسابقات را آغاز کنند. شاید اندکی با تأخیر نسبت به تاریخ اعلام شده، بوندس‌لیگا از سر گرفته شود.
   لالیگا لیگ یک نمی‌شود
رئیس لالیگا با انتقاد از لیگ یک فرانسه که به زعم او عجولانه مسابقات لیگ را کامل لغو کرده، اعلام کرد که چنین چیزی برای لیگ اسپانیا امکان ندارد و فوتبال این کشور را نابود می‌کند. پروتکل مشخص شده از سوی لالیگا برای از سرگیری تمرینات به این شرح است:
۴ مه (۱۵ اردیبهشت): آغاز تمرینات انفرادی
۱۸ مه(۲۹ اردیبهشت): تمرین در قالب گروه‌های ۶ نفره
۲۵مه (۵ خرداد): تمرین در قالب گروه‌های ۸ نفره
۱ ژوئن (۱۲ خرداد):تمرین با تیم کامل
  دست خدا و کرونا
مارادونا که یکی از بی‌اخلاق‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است، خودش باورش شده که به‌خاطر گلی که با دست به انگلیس زد، لقب دست خدا برازنده اوست. او گفته: «از دست خدا می‌خواهم ویروس کرونا را کنار بزند و شادی و سلامتی را به مردم برگرداند!»
  ایتالیا هم در معرض تعطیلی
وزیر ورزش ایتالیا اعلام کرده که سران برخی باشگاه‌ها درخواست تعطیلی کامل لیگ را کرده‌اند. باشگاه لاتزیو خواهان انجام یک دیدار پلی‌آف یا فینال بین این تیم با یوونتوس است برای روشن شدن تکلیف قهرمانی. وزارت بهداشت و دولت هم هنوز با ادامه لیگ موافقت نکرده‌اند.
  خشونت در قرنطینه
زوج‌های بسیاری در دوران دو سه ماهه قرنطینه ناشی از پاندمی کووید-19به مشکلات اساسی برخورده‌اند و در آستانه جدایی قرار دارند. وقتی زن و شوهر 24ساعته مجبورند همدیگر را ببینند و به این عادت ندارند، اختلافاتی پیش می‌آید. یک بازیکن کلمبیایی شاغل در بوکا جونیورز همسرش را به باد کتک گرفت و دهانش را خون آورد و بدنش را کبود کرد. سباستین ویا، 23ساله به‌دلیل خشونت خانگی علیه دنیلا کورتز دادگاهی می‌شود. دلیل درگیری آنها اعلام نشده اما ممکن است بر سر یک چیز ساده و پیش پا افتاده باشد؛ مثلا سباستین دوست داشته هلیم را با نمک بخورد، اما نامزدش به همه ظرف هلیم شکر زده بود!
  دست و دلبازی رونالدو
کریستیانو رونالدو یک‌بار دیگر ثابت کرد که پول ارزشی ندارد و اخلاق مهم‌تر است. او به قصد کمک به اوضاع مالی شرکت دانمارکی JBS، سود سهامش در این برند را تا سال2021 بخشید. کمپانی دانمارکی JBS چند مدل از البسه برند لباس CR7را تولید می‌کند و 14درصد سود سالانه این برند را تامین می‌کند. رونالدو به آنها گفته تا سال2021 سهم خود را دریافت نمی‌کند و می‌خواهد این پول در حساب JBS باقی بماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید