• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99576
+
-

تقلای آبی‌ها در باتلاق

استقلال این روزها گرفتار بحران‌های رنگارنگی است که امیدی به حل‌شان نیست

تقلای آبی‌ها در باتلاق

فصل عجیب استقلال با اتفاقات عجیب‌تری تداوم دارد. فصلی که تا به حال 4مدیر بالای سر آبی‌ها بوده و هیچ‌کدام نتوانسته‌اند حتی آرامشی حداقلی ایجاد کنند. بحران مالی، پرونده‌های فیفا، اعتراض بازیکنان و حالا اختلاف‌های مدیریتی! مدیر جدید آبی‌ها به مذاق سرمربی و بازیکنان خوش نیامده است. استوری اعتراضی و هماهنگ بازیکنان که با هدایت سرمربی رخ داده و امتناع مجیدی از ملاقات با سعادتمند روزهای سختی را برای استقلال رقم زده است.

 فرهاد همچنان در قرنطینه
مجیدی همچنان از ملاقات با مدیر جدید طفره می‌رود. مجیدی از انتصاب سعادتمند راضی نیست. این نارضایتی بعد از برکناری مدیر رسانه‌ای نزدیک به فرهاد تشدید هم شده. بنابر ادعای رسانه رسمی باشگاه استقلال، قرار بود روز گذشته فرهاد مجیدی جلسه‌ای با احمد سعادتمند داشته باشد که این اتفاق رخ نداد و خبرنگارهای حاضر جلوی در باشگاه شاهد حضور سرمربی آبی‌ها نبودند. بعد از این اتفاق رسانه رسمی باشگاه استقلال ادعا کرد که فرهاد مجیدی از سعادتمند درخواست کرده جلسه هفته آینده برگزار شود و مدیرعامل باشگاه هم با خواسته او موافقت کرده است.
 اتفاق عجیب؛ موسوی از استقلال غرامت می‌گیرد؟
عبدالرضا موسوی عضو پیشین هیأت مدیره استقلال که به‌دلیل اختلاف با مسعود سلطانی‌فر از این باشگاه جدا شد، در ازای کمک مالی به استقلال قراردادی با مدیرعامل وقت امضا کرده که ابعاد آن قابل‌تامل و شگفت‌انگیز است. موسوی در برهه‌ای که به استقلال اضافه شد، مبلغ  7 میلیارد تومان به باشگاه پرداخت کرده که شنیده می‌شود، این رقم هزینه قرارداد بازیکنان و کادر فنی شده است؛ این کمک که عنوان می‌شد به‌صورت قرض‌الحسنه و در قالب یکی از شرکت‌های وی انجام شده، دارای ابعادی جالب توجه است.
روز گذشته خبرگزاری فارس گزارش داد که این باشگاه نه‌تنها باید در تاریخ معینی این کمک مالی را به وی برمی‌گرداند؛ بلکه در ازای هر روز دیرکرد، باید روزانه 50میلیون تومان ضرر پرداخت کند. در واقع، مدیری که در این مدت مدعی کمک به استقلال و اجرای پروژه‌های اقتصادی بلندمدت و رویاپردازانه بود، در قبال دیرکرد کمک قرض‌الحسنه‌اش، روزانه 50میلیون تومان زیان از تیم محبوبش دریافت می‌کند! اگر موسوی به استقلال علاقه دارد، چگونه حاضر شده روزی 50میلیون تومان از این باشگاه ضرر بگیرد؟ البته، در قرارداد ذکر شده این رقم در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است. آیا برای وام قرض‌الحسنه روزانه چنین مبلغ سنگینی جریمه لحاظ می‌کنند؟ 
طبق قراردادی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار دارد، استقلال می‌بایست در تاریخ 20اسفند‌ماه 98این رقم را به‌حساب شرکت موسوی واریز می‌کرد و در ازای هر روز دیرکرد، تا امروز باید رقمی معادل 2میلیارد و 500 میلیون تومان زیان بپردازد. با این شرایط، باید پرسید افرادی که به این شکل به عضویت 
هیأت مدیره باشگاه‌های مردمی در می‌آیند، می‌توانند در لایوهای اینستاگرامی از عشق و علاقه به مردم و هواداران این تیم صحبت کنند؟ فلسفه حضور شخصی گمنام و متمول مانند موسوی در هیأت مدیره باشگاهی بزرگ و مردمی مانند استقلال، دریافت دیرکرد چند 10میلیونی است؟
  طلسم پادووانی شکسته می‌شود؟
این روزها بحث مطالبات لئاندرو پادووانی مدافع سابق استقلال و عدم‌پرداخت آن توسط این باشگاه و تبعاتی که شکایت احتمالی این بازیکن دارد، به بحث داغ بین هواداران این باشگاه تبدیل شده است. در این بین بعضی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند با توجه به اینکه پادووانی با پیراهن استقلال با معلولیت جسمی روبه‌رو شده است ممکن است فیفا این باشگاه را با جریمه چند میلیون دلاری روبه‌رو کند. از طرفی برخی هم این موضوع را رد می‌کنند ولی در این بین سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال در پیغامی به پادووانی از مدافع سابق آبی‌ها خواسته که به تهران بیاید. به‌نظر می‌رسد سعادتمند قصد پرداخت طلب این بازیکن را دارد، پادووانی هم امیدوار است که این طلسم خیلی زود شکسته شود.
 فورکل استقلال را محروم می‌کند؟
مارتین فورکل بابت یک سال حضور در استقلال در فصل گذشته مبلغ 20هزار دلار از این باشگاه طلبکار است اما در این مدت و با وجود تهدیدهای مکرر، احمد سعادتمند اقدامی برای بستن پرونده او انجام نداد.نکته مهم‌این است که باشگاه استقلال تا دیروز فرصت داشت طلب مارتین فورکل را پرداخت کند که این اتفاق رخ نداد و با این حساب آبی‌ها با خطر محرومیت روبه‌رو شده‌اند. با این شرایط ممکن است کمیته انضباطی فیفا رأی به محرومیت استقلال از دو پنجره نقل و انتقالاتی بدهد یا حتی از این تیم امتیاز کسر کند؛ این در شرایطی است که کل طلب فورکل از استقلال 20هزار دلار بود ولی احمد سعادتمند در تامین همین هزینه هم ناکام بود تا آبی‌ها در خطر افتادن به دردسر بزرگی باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید