• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99575
+
-

این حرف‌ها به قیافه‌ات نمی‌آید

2 شایعه عجیب در مورد فدراسیون که بیش از حد غیرقابل باور است

بهروز رسایلی| فدراسیون فوتبال این روزها رئیس ندارد؛ بنابراین مشخص نیست شایعاتی که حول و حوش این مجموعه و سیاست‌های آتی‌اش منتشر می‌شود بر چه پایه‌ای استوار است؛ مثلا همین 2 شایعه اخیر؛ اینکه ایران برای میزبانی از جام ملت‌های آسیا در سال 2027درخواست داده یا اینکه دوستان مشغول مذاکره با آندره‌آ استراماچونی هستند تا او را سرمربی تیم ملی کنند. واقعا کی در فدراسیون دارد این کارها را می‌کند؟ هرچند این واقعا مهم نیست. لااقل این دو خبر اخیر آنقدر غیرقابل باور هستند که قبل از هر چیز می‌توان یک دل سیر به آنها خندید!

 شرایط ما جان می‌دهد برای میزبانی!
شایعه درخواست ایران برای میزبانی از جام ملت‌های 2027را نخستین‌بار سخنگوی فدراسیون مطرح کرد؛ درحالی‌که این مجموعه فعلا رئیس ندارد و قاعدتا چنین پروژه‌هایی باید با نظر نفر اول اجرایی کلید بخورد. به هر حال ناتوانی ایران در کسب میزبانی این رقابت‌ها آنقدر بدیهی است که هرچه بنویسیم به جایی نمی‌رسد. یادتان باشد ما در آبرومندترین استادیوم کشورمان برای میزبانی از فینال لیگ قهرمانان آسیا چه مصایبی داشتیم و چطور ناظران کنفدراسیون ده‌ها ایراد از ورزشگاه آزادی گرفتند. بعد در این شرایط ما برای میزبانی استاندارد از 24تیم، چقدر موجودی داریم؟ مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها و داستان نوشیدنی‌های ممنوعه و مناقشات‌مان با کشوری همچون عربستان را هم که اصلا باز نکنیم، بهتر است. به همه دلایلی که سال‌هاست فوتبال ایران میزبان هیچ تورنمنت بزرگی نبوده، یقینا این خیز هم به جایی نخواهد رسید. از این بحث بگذریم، سنگین‌تریم.

  کار با استراماچونی اصولگرا؟
آندره‌آ استراماچونی بهترین استقلال یک دهه گذشته را ول کرد و رفت، بعد از آن هم یک عزم ملی برای بازگرداندن او راه افتاد که به جایی نرسید. بعد الان کدام عقل سلیمی قبول می‌کند او بیاید و به همین راحتی هدایت تیم ملی را بپذیرد؟ آن هم درحالی‌که بی‌تعارف فعلا وضع تیم‌مان خوب نیست. اگر در ایران قدرت چانه‌زنی وجود داشت، همان زمان باید استرا را روی نیمکت استقلال برمی‌گرداندیم، وقتی با همه زورمان نتوانستیم این کار را بکنیم، الان چطور قرار است مربی ایتالیایی را راضی به حضور روی نیمکت تیم ملی کنیم؟ بعد حالا اصلا فرض کنید استراماچونی آمد و کار را هم گرفت، با اصولگرایی و اخلاق تند او که 3 تا سور به کی‌روش زده چه می‌کنیم؟ استراماچونی در استقلال 10 بار به‌خاطر کمبود امکانات قهر کرد و در خانه نشست. او فقط 3 بار محل تمرین تیم را ترک کرد که یک مرتبه از آن بعد از تعویض لباس بازیکنان و حضور آنها در زمین بود! با این شرایط واقعا ما استانداردها و امکانات لازم برای کار با این مربی را داریم؟ یا هر روز قرار است غرولندهای او را بشنویم؟ باز اگر کی‌روش غر می‌زد یک رزومه قوی پشت سرش بود اما استرا با وجود تیم شایسته‌ای که برای استقلال ساخت، آن کارنامه را هم ندارد. به هر حال طرح این شایعه هم بسیار عجیب و غیرقابل باور بود؛ طوری که بدون تکذیبیه فدراسیون هم نمی‌شد شانسی برای وقوعش قائل بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید