• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99582
+
-

داورزنی دست راست خود را قطع کرد

سرپرست تیم ملی والیبال ناگهان از فدراسیون رفت بدون اینکه از دوست قدیمی و رئیسش خداحافظی کند

داورزنی دست راست خود را قطع کرد

امیر خوش‌خبر از فدراسیون والیبال رفت. جدایی سرپرست تیم‌ملی شاید به‌ظاهر یک اتفاق عادی باشد، مثل همه آمدورفت‌هایی که در بیشتر فدراسیون‌ها دیده می‌شود اما این رفتن به تصمیم انقلابی داورزنی تعبیر شده است؛ بدون آنکه کسی بداند این جدایی چه دلیلی دارد.
خوش‌خبر از یاران قدیمی داورزنی -رئیس فدراسیون والیبال- است. از زمانی که داورزنی در باشگاه صنام مدیرعامل بود و در فدراسیون چوگان رئیس، خوش‌خبر فرد معتمد او بود. این سابقه همکاری، خوش‌خبر را به نزدیک‌ترین نفر به داورزنی تبدیل کرد. با حضور داورزنی در فدراسیون والیبال، خوش‏خبر سمت سرپرستی تیم ملی والیبال را به‌عهده گرفت. 2سال پیش، زمانی که داورزنی برای گرفتن پست معاونت قهرمانی به وزارت ورزش رفت، احمد ضیایی -جانشینش در فدراسیون والیبال- عذر خوش‌خبر را خواست. این تصمیم ضیایی طرفداران داورزنی را برآشفت و بهانه‌ای شد برای آغاز اختلاف‌ها. آن روزها تصور همه این بود که ضیایی برای کم‌کردن نفوذ داورزنی در والیبال، خوش‌خبر را کنار گذاشته است اما حالا دلیل برکناری او چه می‌تواند باشد؟
خوش‌خبر با رضایت خودش از فدراسیون نرفته؛ این را می‏توان از مدل رفتار او موقع ترک فدراسیون متوجه شد؛ او بدون خداحافظی با داورزنی و دیگران وسایل شخصی‌اش را از فدراسیون برداشته و رفته است. نزدیکان می‏گویند داورزنی به همان نتیجه‌ای رسیده که ضیایی رسیده بود. به‌نظر می‌رسد قدرت بیش از حد خوش‌خبر، مدیریت را همانطور که برای ضیایی سخت کرده بود، برای داورزنی هم دشوار کرده است.
طبیعی است که هر مدیری در مجموعه کاری‌اش به سرباز نیاز داشته باشد؛ کسی که دستورات و برنامه‌هایش را اجرا کند اما خوش‌خبر بیش از اینکه سرباز رئیس فدراسیون در تیم ملی باشد، به‌نظر می‌رسید فرمانده تیم ملی است. او در این سال‌ها نشان داده بود که در تیم ملی نقش دیگر سرپرستان در دیگر تیم‌های ملی را ندارد؛ کسی که فقط هماهنگ‌کننده ساعت تمرین است و امکاناتی را که تیم ملی می‌خواهد، تدارک می‌بیند و... او بیشتر نقش اول تیم را داشت؛ کسی که همه اعضای تیم ملی از او حرف‌شنوی داشتند و بعضی از بازیکنان حتی با او طرح رفاقت ریخته بودند. نزدیک‌ترین بازیکن تیم ملی به خوش‌خبر، سعید معروف -کاپیتان تیم ملی- بود؛ کسی که گفته‌ می‌شود حتی بیرون از والیبال هم رابطه دوستی نزدیکی با او دارد. خوش‌خبر حتی با مربیان خارجی هم که به تیم ملی دعوت می‌شدند رابطه نزدیکی داشت. نمونه‌اش ایگور کولاکوویچ بود. فدراسیون حتی برای اینکه به کولاکوویچ اعلام قطع همکاری کند، خوش‌خبر را واسطه کرد؛ درحالی‌که به‌نظر می‌رسد این وظیفه فرد دیگری در فدراسیون باشد نه سرپرست تیم ملی. بعد از فسخ قرارداد کولاکوویچ، گفته شد که خوش‌خبر از داورزنی ماموریت گرفته تا مربی جایگزین را انتخاب کند. بعضی‌ها گفتند او مذاکراتی را هم با چند مربی اروپایی آغاز کرده است.آیا در فدراسیون‌های دیگر رشته‌ها هم سرپرست تیم ملی مسئولیت استخدام مربی تیم ملی را دارد؟ به‌نظر نمی‌رسد اینطور باشد.
بعضی این قدرت و استقلال خوش‌خبر را به نفع تیم دانسته و معتقدند نتایج خوب تیم ملی در سال‌های اخیر نتیجه حضور مدیریت او در تیم ملی بوده است، ولی عده‌ای نظر دیگری دارند؛ اینکه وظایف و جایگاه سرپرست مشخص است و باید طبق برنامه‌ها و خواست مدیران فدراسیون کار را پیش ببرد.
با بازگشت داورزنی همه امیدوار بودند که والیبال و فدراسیون دوباره به ثبات قبلی برگردند اما در این چند‌ماه وضعیت آشفته‌تر از قبل شده است. کنار گذاشتن سرمربی تیم ملی، برکناری سرپرست تیم و از همه مهم‌تر اینکه شایعه شده خود داورزنی هم در فدراسیون نمی‌ماند؛ چراکه می‌گویند او بازنشسته است. هرچند خود داورزنی این موضوع را رد کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید