• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99581
+
-

منهای فوتبال

   هفته پایانی لیگ‌های اسکواش برگزار می‌شود
با توجه به شیوع ویروس کووید-19 و تعطیلی مسابقات مختلف ورزشی، فدراسیون اسکواش برای ادامه لیگ‌های خود تصمیم جدیدی گرفت. با بررسی همه‌جانبه سازمان لیگ و تأیید رئیس فدراسیون اسکواش تصمیم بر این شد که با تجمیع 2هفته پایانی مسابقات و پس از صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش، این رقابت‌ها اواخر تیرماه برگزار شود. همچنین باشگاه مهرسان میزبانی هفته پایانی لیگ‌های اسکواش کشور در بخش زنان را در تهران عهده‌دار شده است. رقابت‌های آقایان نیز با میزبانی یزد به‌طور همزمان برگزار خواهد شد.
حضور کوراش در بازی‌های داخل سالن آسیا در نشست شورای المپیک آسیا که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ۲۴رشته ورزشی حاضر در ششمین دوره مسابقات داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا معرفی شدند. این رقابت‌ها به میزبانی شهرهای بانکوک و پاتایا در کشور تایلند در سال۲۰۲۱ برگزار خواهد شد. در این بازی‌ها، ورزشکاران از سراسر قاره آسیا در ۲۴رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت. 

بازار بزرگ ایران قهرمان لیگ وزنه‌برداری شد
فدراسیون وزنه‌برداری با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های حاضر در لیگ بزرگسالان اعلام کرد نتایج هفته سوم به‌عنوان نتیجه نهایی مسابقات درنظر گرفته خواهد شد. علت این مسئله هم میسر‌نبودن برگزاری هفته پایانی مسابقات به‌علت بیماری کرونا و موافقت کلیه باشگاه‌ها ذکر شده است. با این شرایط تیم بازار بزرگ ایران با کسب 2271امتیاز قهرمان شد و تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و ملی حفاری به‌ترتیب با 2215 و 2203 امتیاز دوم و سوم شدند.

 مجامع فدراسیون‌های ورزش برگزار می‌شود
مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا که در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: «مجامع عادی انتخاباتی فدراسیون‌ها با رعایت پروتکل‌های پزشکی با اعلام نظر مساعد حریرچی، معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد. این جلسات در اماکن بزرگ‌تر و با رعایت تمامی موازین بهداشتی انجام خواهد شد.»

زمان رسیدگی به پرونده تعلیق جودو در CAS
جلسه رسیدگی به پرونده شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو درخصوص تعلیق این رشته قرار بود ۲۰فروردین‌ماه در لوزان سوئیس برگزار شود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به درخواست طرفین پرونده به زمان دیگری موکول شد. در همین راستا روز سه‌شنبه دادگاه حکمیت ورزش با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جودوی ایران چند تاریخ را پیشنهاد داده است تا با هماهنگی دو طرف زمان جدیدی را برای رسیدگی به این پرونده مشخص کند. براساس اعلام فدراسیون جودو، جلسه رسیدگی به پرونده شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو درخصوص تعلیق این رشته در دادگاه حکمیت ورزشی، شهریورماه برگزار می‌شود. با تصمیم فدراسیون جودوی ایران ۲۷شهریورماه به‌عنوان تاریخ جدید دادگاه حکمیت ورزشی انتخاب 
شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید