• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 11 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99580
+
-

فوتبال ایران

  شجاعی بخشیده می‌شود؟
مسئولان تراکتور خواستار تشکیل جلسه کمیته استیناف درباره پرونده محرومیت مسعود شجاعی هستند. مسعود شجاعی کاپیتان تراکتور به‌خاطر درگیری لفظی با داور دیدار تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان که منجر به اخراجش شد، از سوی کمیته انضباطی با محرومیت 3جلسه‌ای روبه‌رو شد تا به واسطه دریافت کارت قرمز 4بازی تیمش را از دست بدهد. شجاعی قبل از تعطیلی لیگ 2جلسه محرومیتش را سپری کرد و حالا 2جلسه دیگر باقی مانده است. مسئولان تراکتور مستندات خود در این پرونده را به‌دست استیناف رسانده‌اند و امیدوارند تا 2جلسه محرومیت شجاعی بخشیده شود. حالا باید دید استینافی‌ها مجوز بازی شجاعی در شروع لیگ برتر را صادر می‌کنند یا خیر.
   شاهین بوشهر واگذار می‌شود؟
مسئولان شهرداری بوشهر با توجه به پایان مهلت مجوز تیمداری چاره‌ای جز واگذاری شاهین بوشهر ندارند. شهرداری‌ها با توجه به اینکه زیرنظر وزارت کشور فعالیت می‌کنند، به‌خاطر قانونی که بر عدم‌تیمداری وزارتخانه‌ها وجود دارد، نمی‌توانند فعالیتی در لیگ برتر فوتبال داشته باشند. با وجود این مسئولان شاهین بوشهر سال گذشته موقتا مجوز فعالیت خود را دریافت کردند اما این مجوز در تاریخ یکم فروردین‌ماه99 به پایان رسیده و بر این اساس شهرداری دیگر برای فصل بعد امکان تیمداری نخواهد داشت و درصورتی که شاهین در لیگ برتر بماند آنها مجبور خواهند شد امتیاز این تیم را به فروش برسانند. ابوذر دهدار، رئیس شورای شهر بوشهر دراین‌باره می‌گوید: «برای فصل آینده به‌دنبال راهکارهایی برای حفظ نام بزرگ شاهین هستیم. حتی تلاش خواهیم کرد درصورت امکان سهام باشگاه به هواداران عزیز واگذار شود.»
  احتمال سفر همزمان 3مربی خارجی به ایران
دراگان اسکوچیچ، میشو کریتیچوویچ و میودراگ رادولوویچ، 3مربی خارجی شاغل در ایران هستند که با توجه به تعطیلی فوتبال به کشورهای خود سفر کردند. هم‌اکنون اسکوچیچ و میشو در کرواسی حضور دارند و رادولوویچ نیز در مونته نگرو به‌سر می‌برد.با توجه به زمزمه‌هایی که درباره شروع تمرینات تیم‌های لیگ برتری از نیمه اردیبهشت‌ماه به گوش می‌رسد، این 3مربی نیز احتمالا باید طی روزهای آینده به ایران برگردند و کارشان را شروع کنند. این 3مربی که از منطقه یوگسلاوی سابق به ایران سفر می‌کنند، احتمالا به‌طور همزمان برگردند تا بتوانند کارشان را شروع کنند. البته این موضوع منوط به بازشدن پرواز‌های فرامرزی است.
   امیری: خرید خارجی را ممنوع کنید!
مدیرعامل نساجی مازندران به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پیشنهاد داد برای جلوگیری از ورشکستگی باشگاه‌ها از خرید بازیکن خارجی جلوگیری شود. علی امیری در این ارتباط می‌گوید: «با توجه به اینکه ورزش و به‌خصوص فوتبال ایران طی سال‌های گذشته با مشکلات اقتصادی فراوانی روبه‌رو بوده و با عنایت به تعدد شکایات مربیان و بازیکنان خارجی در فیفا که اغلب نیز با شکست حقوقی باشگاه‌های ایرانی همراه بوده، شاید بهتر باشد با یک تصمیم واحد از ورشکستگی کامل این رشته جذاب در چند سال آینده جلوگیری کنید. پیشنهاد من این است که باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات به جای قانون خرید 7بازیکن بتوانند 10بازیکن جذب کنند و در مقابل تا زمانی که شرایط اقتصادی در فوتبال به حالت سوددهی یا حداقل عادی نرسیده، باشگاه‌های فوتبال از جذب بازیکن خارجی منع شوند.»
   نکونام: پاداش حق کی‌روش بود
نکونام که سال‌ها در تیم ملی بازیکن کی‌روش بوده و حتی برای مدتی کوتاه در کادرفنی او حضور داشته، به حواشی اخیر در مورد این مربی واکنش نشان داده و درخصوص رقم پاداش‌های او گفته است: «پاداش حق کارلوس کی‌روش بود. در کل خوب شد که پول پاداش را کی‌روش گرفت چون اگر به او نمی‌دادند معلوم نبود چه می‌شد. من در 2دوره برای تیم ملی در جام‌جهانی بازی کرده‌ام اما کسی یک ریال به من پاداش نداد چون این پاداش‌ها به ما نمی‌رسید و نمی‌دانیم چه اتفاقی برایش رخ می‌داد. من می‌گویم حتی اگر خارج از عرف بوده که نبوده، من موافق پرداخت پاداش به کی‌روش هستم چون خدمتی که کی‌روش به فوتبال ایران کرد باعث شد شخصیت فوتبال ما ١۵سال جلو برود.»




 

این خبر را به اشتراک بگذارید