• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 6 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99139
+
-

کافه مجلس

  نامه عجیب منتخبان استان مرکزی به وزیر کشور
7نفر از منتخبان مجلس یازدهم از استان مرکزی در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ضمن انتقاد از عزل و نصب‌هایی که در حوزه مدیریتی استان انجام می‌شود، مدعی مهندسی انتخابات «به‌طور مستقیم و غیرمستقیم» در انتخابات گذشته شده‌اند. این نمایندگان نوشته‌اند؛ صرف‌نظر از عملکرد نامطلوب مدیریت ارشد استان و برخی اعضای تیمش در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس و دخالت در مهندسی انتخابات به‌طور مستقیم و غیرمستقیم که بعضا در مراجع قضایی طرح موضوع شده و البته این رفتارهای ناشایست، با هوشیاری و درایت مردم، نتیجه‌ای برای مسئولان متخلف نداشت. به گزارش همشهری، این نمایندگان نوشته‌اند: لیکن شاهد عزل و نصب‌هایی در سطح استان هستیم که تعمدا در فاصله انتخابات تا شروع به‌کار مجلس یازدهم می‌شود‌ تا به منتخبان ملت پاسخگو نباشند. آنها از وزیر کشور خواسته‌اند جلوی این عزل و نصب‌ها گرفته شود. از نمایندگانی که این نامه را امضا کرده‌اند، علیرضا سلیمی و علی‌اکبر کریمی نمایندگان محلات و اراک هم‌اکنون هم در مجلس حضور دارند و در عین حال از عزل و نصب‌های صورت‌گرفته در استان پیش از افتتاح مجلس یازدهم گلایه کرده‌اند.

  طرح منتخبان مجلس برای تحول در مجلس
علیرضا زاکانی، منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی یازدهم در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌نویس برنامه تحول مجلس شورای اسلامی با همکاری جمعی از منتخبان مردم تهیه شده است که پس از ارسال و کسب نظر از همه نمایندگان منتخب سراسر کشور منتشر خواهد شد. به گزارش تسنیم، زاکانی گفت: مجلس به‌عنوان جایگاه قانونی‌اش در رأس امور است مگر مجلسیان درک درستی از این جایگاه نداشته باشند و خود را در رأس امور ندانند یا نخواهند. متأسفانه مجالس گذشته جز در مقاطع کوتاهی اینچنین بوده‌اند و مجلس دهم میان آنها ضعیف‌ترین و دورترین از جایگاه حقیقی خود بوده است. این ضعف بیش از آنکه به نمایندگان مجلس مرتبط باشد، به فقدان رویکردهای انقلابی، نداشتن برنامه‌های مشخص و نقایص و معایب ساختار مدیریتی، روش و مدل اداره مجلس مربوط است که امروز تحول در آن برای تغییر وضع مردم، حکومت و جریان انقلابی ضرورتی انکارناپذیر قلمداد می‌شود.

 ‌رشد کرونا در شیراز
علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس و کنترل این بیماری، گفت: در استان فارس تا ۷ الی ۸ روز گذشته بیماری کرونا به‌خوبی کنترل شده بود اما بعد از اینکه منع رفت‌وآمدها آزاد شد و ترددها صورت گرفت، سیر مبتلایان به کرونا در این استان زیاد شد.

  طرح‌ها مانده و مجلس تعطیل است
سید‌ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در مجلس از اعتراض جمعی از نمایندگان به تعطیلی این هفته مجلس خبر داد و گفت: ما به تعطیلی مجلس شورای اسلامی اعتراض داریم، حتی پیشنهاد داده بودیم که به جای 2روز جلسه، صحن علنی مجلس به 3 تا 4روز افزایش یابد، اما آقایان توجهی نکردند.
 الان چندین طرح و لوایح وجود دارد که نیاز است فورا به آنها رسیدگی شود. وی در همین زمینه به طرح بانکداری اشاره و تأکید دارد که 6سال است روی این طرح کار شده و اگر الان مجلس دهم به این طرح رسیدگی نکند، دوباره با شروع مجلس آینده (یازدهم) پروسه طولانی طی خواهد شد، مثلا دو‌مرتبه طرح باید امضا بگیرد، در کمیسیون مطرح شود و موافقان و مخالفان در این زمینه اعلام نظر کنند و کارشناسان نیز موضع خود را بگویند که این طرح را زمانبر می‌کند. از سوی دیگر، اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت رئیسه مجلس گفته است: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در هفته آینده جلسات مجلس در هفته‌های بعد از آن، به‌صورت 3روز در هفته برگزار خواهد شد.
 به گفته وی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز در هر هفته 2روز باید تشکیل جلسه دهند که جلسات آنها طبق روال گذشته پس از نشست علنی مجلس برگزار خواهد شد.(فارس)

این خبر را به اشتراک بگذارید