• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 1 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98747
+
-

تجدیدنظر کرونایی

از کادر درمان تا سلبریتی‌ها؛ شکاف با افکار عمومی ترمیم شد

تجدیدنظر کرونایی

حدود 2‌ماه از ظهور ویرانگر ویروس کرونا در جهان می‌گذرد؛ 2 ماهی که پر از اخبار بد، استرس و سردرگمی بوده است. در همین شرایط استثنایی و غیرمنتظره اما، اتفاقات خوبی هم افتاد که قابل توجه بود. یکی از این رویدادهای مثبت، به تجدیدنظر افکار عمومی در مورد 2 قشر مربوط می‌شود؛ یکی کادر درمان و پزشکی و دیگری ستاره‌های هنر و فوتبال.
واقعیت این است که طی سال‌های اخیر به‌دلیل حجم اتفاقات منفی رخ داده در حوزه پزشکی، بین کادر درمان کشور و افکار عمومی کمی فاصله افتاده بود و نوعی بدبینی به چشم می‌خورد. به هر حال افزایش مرگ‌ومیرهای ناشی از خطای پزشکی که بعضا در مورد چهره‌های سرشناس رخ داد در کنار پخش برخی فیلم‌ها و ویدئوها از اهمال و بی‌مسئولیتی درمانگران، فضای سیاهی را در این زمینه به‌وجود آورده بود. این تلاش بی‌وقفه، فداکارانه و شبانه‌روزی کادر درمان در 2ماه اخیر، تمام آن خاطرات و تصاویر زشت را شست و برد؛ طوری که امروز همه مردم ایران قدردان و دعاگوی این گروه هستند.
چنین شرایطی تقریبا در مورد قشر موسوم به سلبریتی هم به‌وجود آمد و کرونا باعث تجدیدنظر در مورد آنها شد. شاید این جماعت در طول سال‌های اخیر نزد بسیاری از مردم به‌ خودخواهی، منفعت‌طلبی و بی‌مسئولیتی متهم شده‌اند اما کمک‌های قابل‌توجهی که برخی ستاره‌های ورزش و هنر به قربانیان کرونا و اکیپ‌های پزشکی انجام دادند، بخشی از این شکاف را هم ترمیم کرد. خوشبختانه اخبار خوش در این زمینه زیاد است؛ از بازیکنان و پیشکسوتانی که برای تخفیف و مدارا در حق مستأجران خود اعلام آمادگی کردند تا کمک‌های ریز و درشت امثال علی کریمی، مهدی طارمی، جلال حسینی و دیگران. این فهرست آنقدر طولانی است که اسم بردن از همه را غیرممکن می‌کند اما حتی در خبرها داشتیم که امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی به بیمارستانی در بلژیک هم کمک کرده‌اند که این موضوع از جهات مختلف (اعم از وجه انسانی و تبلیغ ملی) بسیار خوشایند بود.
نه اینکه همه پزشکان و پرستاران در غائله کرونا روسفید شده باشند و نه اینکه برچسب «بی‌تعهد» از روی همه سلبریتی‌های کشور حذف شده باشد اما به هر حال میزان فداکاری‌ها در این 2ماه آنقدر زیاد بود که بشود از بقیه هم اغماض کرد. هر جامعه‌ای به نزدیکی ارکان مختلفش نیاز دارد و از این بابت، طی این مدت اتفاقات خوبی در ایران رخ داده است؛ روزنه نور در هجوم تاریکی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید