• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
دو شنبه 1 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98736
+
-

نکته بازی

اذیت می‌شوید و اذیت می‌کنید
محمد رویانیان گفته: «هیچ‌وقت به اندازه دوره پرسپولیس اذیت نشدم. من دیگر از بازی خارج شده‌ام و قرار نیست برگردم». باز خدا پدر سردار را بیامرزد که لااقل این یک نفر قید خدمت در فوتبال را زده! مدیرعامل اسبق سرخپوشان احتمالا درست می‌گوید و یادمان هست که در پرسپولیس چقدر تحت فشار بود اما مقصر این وضعیت برای او و امثال او (مثل مدیری که چند سال پیش با گریه از استقلال رفت) خودشان هستند که ندیده و نشناخته «چشم» می‌گویند و وارد حوزه غریب می‌شوند. مگر می‌شود یک نفر از ناجا به فوتبال بیاید و آنجا مدیریت کند؟ مگر می‌شود مدیرعامل پرسپولیس نداند پست شیث رضایی و محمد نصرتی چیست؟ مگر می‌شود او تصور کند سه بازی در فوتبال 12امتیاز دارد؟ چشم‌بسته می‌آیید، خودتان اذیت می‌شوید و بقیه را هم اذیت می‌کنید.

قبول ندارید؟ از خودشان بپرسید
سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفته: «برای تعیین تکلیف لیگ، نظرات باشگاه‌ها را به‌دقت رصد می‌کنیم». اتفاقا در این مورد خاص، باشگاه‌ها بدترین طرف مشورت ممکن هستند؛ چراکه طبیعتا هر تیمی با توجه به وضعیتی که در جدول دارد در مورد سرنوشت دیدارها اظهارنظر می‌کند و بسیار بعید است که منافع جمعی برای کسی مهم باشد. الان شما از پرسپولیسی‌ها بپرسید، می‌گویند لیگ را برگزار کنید تا ما زودتر قهرمان شویم؛ از استقلال و تراکتور و سپاهان سؤال کنید، می‌گویند لیگ را تعطیل کنید، قهرمان معرفی نکنید اما به ما سهمیه آسیایی بدهید؛ تیم‌های وسط جدول هم که همه‌‌چیز برایشان تشریفاتی شده، می‌گویند لیگ را تعطیل کنید و هر تصمیمی خواستید بگیرید. پیکان و شاهین قعرنشین هم به تعطیلی لیگ و 18تیمی‌شدن فصل آینده رأی خواهند داد. قبول ندارید؟ از خودشان بپرسید!

قربانی بزرگ لغو جام حذفی
اگر به هر دلیلی برگزاری ادامه مسابقات لیگ نوزدهم لغو شود، پرسپولیس بزرگ‌ترین بازنده این تصمیم خواهد بود؛ چون یا در آستانه قهرمانی، اجازه فتح جام را به این تیم نخواهند داد و یا اگر بدون مسابقه سرخپوشان را قهرمان اعلام کنند، بساط طعنه رقبا جور خواهد شد. این از لیگ، اما چیزی که کمتر از آن صحبت می‌شود جام حذفی است. هم‌اکنون برگزاری ادامه مسابقات جام حذفی هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. آنجا می‌توان گفت بزرگ‌ترین قربانی لغو رقابت‌ها نفت مسجد سلیمان است؛ تیم شگفتی‌ساز لیگ که در دیدارهای حذفی با شکست گل‌گهر و شهرخودرو در زمین حریفان و برتری خانگی برابر شاهین بوشهر به نیمه‌نهایی رسیده. به این ترتیب لغو جام حذفی یک فرصت استثنایی را از مسجد سلیمانی‌ها خواهد گرفت؛ بختی که شاید به این زودی‌ها دوباره نصیب‌شان نشود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید