• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 1 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98734
+
-

جاسوسی؛ سرگرمی دوران قرنطینه

بازیکنان برای سرگرم‌کردن خودشان در دوران کرونا هر کاری می‌کنند

دوران 40روزه قرنطینه حوصله خیلی‌ها را سر برده. بازیکنان با وجود آنکه در خانه‌های پرامکانات زندگی می‌کنند و از طریق لایو اینستاگرام با هواداران خود در ارتباط هستند، باز هم گاهی زیرآبی می‌روند. نمونه‌های قبلی را در گزارش‌های پیشین خوانده‌اید که بعضی‌ها در حال رانندگی در حالت غیرعادی و تصادف دستگیر شدند و بعضی دیگر سوتی دادند و دیگران را متوجه بیرون‌رفتن خود کردند، ببینیم بازیکنان در دوران قرنطینه چگونه خودشان را سرگرم می‌کنند.
  کینگزلی کومان که هنوز از بند مصدومیت به‌طور کامل رها نشده، با ماشین گران‌قیمت مک‌لارن خود تردد می‌کند. او با همین اتومبیل وارد محل تمرین بایرن مونیخ شد که چون قراردادش را نقض کرد، از سوی باشگاه جریمه شد. بازیکنان و اعضای باشگاه باید از خودروی آئودی که اسپانسر است، استفاده کنند. کومان بهانه آورده بود که عقب ماشینش خراب است.
 برخی بازیکنان نیمکت‌نشین رئال مادرید حوصله‌شان سر رفت و برای سرگرمی به جاسوسی روی آوردند. آنها اخبار تیم را به رسانه‌ها لو می‌دهند ازجمله تماس تصویری زیدان با بازیکنان را که این موضوع عصبانیت سرمربی رئال را در‌بر‌داشته است.
  لوکا یوویچ که جزو نخستین بازیکنان مشکوک به کرونا بود و در استخری که ستاره بسکتبال رئال مادرید در آن شنا کرده بود، حضور داشت، بعد از رهایی از این مشکل به کشورش برگشت اما نتوانست مقررات قرنطینه را تحمل کند‌ و به‌دلیل نقض قوانین قرنطینه در صربستان در آستانه دادگاهی‌شدن است. او در 29اسفند به‌دلیل خروج بی‌دلیل از منزل از سوی پلیس بازداشت شده و ادعا کرده بود برای خرید دارو به بیرون می‌رود.
  اندی رابرتسون، یکی از بهترین مدافعان چپ کنونی فوتبال، دوران قرنطینه را در چت با همتای خود در سمت راست خط دفاعی لیورپول سپری می‌کند و با الکی آلنورد در تماس است و گاهی هم با مرور کام‌بک تاریخی مقابل بارسلونا یادی از خاطرات شیرین فوتبالی‌اش می‌کند.
 یورگن کلوپ در حال یادگیری خانه‌داری است. سرمربی لیورپول گفته: «کارهای جدیدی در قرنطینه یاد گرفته‌ام ازجمله اینکه هم‌اکنون مسئول ظرفشویی هستم؛ نخستین املت عمرم را درست کردم و چالش بعدی هم یادگیری بستن کراوات است.»
 ممفیس دیپای هلندی به‌خاطر انتشار ویدئویی از حیوان خانگی‌اش به‌شدت از سوی حامیان حیوانات مورد حمله و انتقاد قرار گرفته است. او برخلاف ستاره‌ها که عکس‌هایی از حضور حیوانات سه‌بعدی گوگل در منزل‌شان پست کرده‌اند، با یک حیوان وحشی واقعی زندگی می‌کند. حیوان خانگی او یک لایگر است که از پیوند شیر نر با ببر ماده شکل می‌گیرد (فرمولش مثل به‌وجود آمدن قاطر است). منتقدان علاوه بر اینکه از حضور حیوان وحشی در آپارتمان انتقاد دارند، معتقدند که به دنیا آوردن چنین حیواناتی که محصول طبیعت نیستند و صرفا برای سرگرمی و تجارت به بار می‌آیند، انسانی نیست.
  کریستیانو رونالدو در کاخ شخصی‌اش با پسرها و همسر آینده‌اش سر و کله می‌زند. نامزدش موهایش را کوتاه می‌کند و خودش به اندازه یک باشگاه حرفه‌ای امکانات برای ورزش‌کردن دارد. اخیرا او با پیژامه‌ای در فیلمی دیده شده که 3هزار پوند قیمت دارد و خیلی‌ها انتقاد کرده‌اند از این زندگی لوکس و تجملاتی. اما در عین حال او خیلی هم تجملاتی نیست و زیاد به این موضوعات توجهی ندارد. در عکسی دیگر یک خودکار بیک روی میز او دیده شده که نهایت ساده‌زیستی است. او حتی به پسر بزرگش هم که درخواست گوشی موبایل آیفون کرده بود، گفته از این خبرها نیست و برای رسیدن به جایگاه و چیزها در زندگی باید تلاش کرد. آیپاد ارزان‌قیمت و قدیمی او را هم حتما به یاد دارید که کریستیانو هنوز از آن استفاده می‌کند.
 داگلاس کاستا هر روز اخبار فوتبال ایتالیا را پیگیری می‌کند تا زودتر به تمرینات برگردد. میلان به خارجی‌هایش پیغام داده که کم‌کم برگردند. او منتظر دریافت پیغام از باشگاه یوونتوس است تا از این به بعد به جای وقت تلف‌کردن در لایو تتلو و تهی، به فوتبال و سرگرمی مورد علاقه‌اش بپردازد.

دو سوم از دوران بی‌فوتبالی طی شده است
تعطیلی بیش از  2 ‌ماه نیست

اگر لیگ بلاروس را درنظر نگیریم، الان تقریبا 40 روز (دو روز کمتر) است که هیچ مسابقه فوتبالی ندیده‌ایم. با این حال به‌نظر نمی‌رسد لیگ‌های اروپایی غیر از بلژیک تعطیل‌بردار باشد. میلان بازیکنان خارجی خود را فرا خوانده تا به‌زودی تمرین را از سر بگیرند. رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا اصرار دارد از اواسط ماه میلادی آینده یعنی تقریبا 3 هفته دیگر سری آ از سر گرفته شود و برای همین تیم‌ها باید اردوی آماده‌سازی‌ خود را آغاز کنند. باشگاه‌های لیگ برتری هم موافقت خود را برای ادامه لیگ و 92بازی باقیمانده اعلام کرده‌اند. آلمانی‌ها که زودتر از بقیه تمرینات خود را استارت زدند. حتی تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا هم تعیین شده و با 3‌ماه تأخیر در تاریخ هشتم شهریور برگزار خواهد شد؛ فینال یوفا هم روز پنجم شهریور. بازی‌ها قطعا بدون تماشاگر خواهد بود اما برخی باشگاه‌ها از صورتک هواداران روی مانکن‌هایی که روی سکوها قرار خواهند گرفت برای تغییر جو کسالت‌بار ورزشگاه‌های خالی استفاده خواهند کرد. برایتون هم قصد دارد صدای ورزشگاه با حضور هواداران را از بلندگوها پخش کند. چون به قول استاد علیفر در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست، ممکن است صدای شادی بعد از گل تماشاگران پخش شود درحالی‌که یک نفر آن وسط لایی خورده است! به هر حال به‌نظر می‌رسد دوران دوری از فوتبال که فردا به 40روز می‌رسد، بیش از 60روز طول نکشد و دو ماهه سر و ته قرنطینه و تأثیر کرونا بر مسابقات هم بیاید.

این خبر را به اشتراک بگذارید