• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 فروردین 1399
کد مطلب : 98013
+
-

بحران جهانی غایبان در کلاس‌های آنلاین

نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که به‌صورت میانگین ۴۱درصد دانش‌آموزان در کلاس‌های آنلاین غایب هستند

فناوری
بحران جهانی غایبان در کلاس‌های آنلاین

با وجود بسته شدن بسیاری از مدارس در سراسر دنیا به‌دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا، در آمریکا، نظرسنجی ملی جوانان 13تا 17ساله نشان می‌دهد که تاکنون یادگیری از راه دور یک جایگزین جهانی مناسب نبوده است. این ماجرا البته به‌خاطر بی‌سابقه بودن این حجم از آموزش آنلاین در جهان به‌حساب می‌آید و نشان می‌دهد که کشورها چرا باید فراهم کردن زیرساخت‌های لازم را جدی بگیرند.
به گزارش همشهری و به نقل از سایت خبری ان‌پی‌آر، نتایج یک نظرسنجی از 849نوجوان که توسط  Common Sense Media انجام شد، نشان داد که 41درصد از نوجوانان در مجموع در کلاس‌های آنلاین شرکت نکرده‌اند. این آمار همچنین مشخص کرد که 47درصد از دانش‌آموزان مدارس دولتی در کلاس‌های مجازی غیبت داشته‌اند.
این عدم‌تعامل گسترده با یادگیری آنلاین می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد؛ به‌عنوان مثال، این نظرسنجی بین بیست‌وچهارم‌ماه مارس و اول آوریل انجام شده که بعضی از سؤال‌شوندگان ممکن است در تعطیلات بهاری بوده‌اند یا کلاس‌های آنلاین‌شان هنوز شروع نشده است. گزارش‌های رسیده حاکی از این بوده که صدهاهزار لپ‌تاپ و تبلت به‌فروش رفته و حجم تقاضا برای دریافت اینترنت خانگی نیز با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده است. همچنین پیش‌بینی شده که حدود 12میلیون دانش‌آموز در سرتاسر آمریکا از پهنای باند در خانه برخوردار نبوده‌اند.
در این نظرسنجی بین دانش‌آموزان مدارس دولتی و خصوصی شکاف زیادی وجود دارد. درحالی‌که 47درصد از دانش‌آموزان مدارس دولتی می‌گویند که در کلاس‌های آنلاین مدارس‎شان شرکت نکرده‌اند، این رقم در میان دانش‌آموزان مدارس خصوصی تنها 18درصد بوده است. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که جوانان و نوجوانان آمریکایی برای سپری کردن وقت خود در کلاس‌های مجازی، رقبای بسیاری دارند. مشخص شده که از هر 5نوجوان 4نفر می‌گویند که اخبار مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا را با دقت و به‌صورت مداوم از رسانه‌های مختلف دنبال می‌کنند. بیش از 60درصد نیز گفته‌اند که نگران این هستند که خود یا کسی در خانواده در معرض ویروس قرار بگیرد و این در توانایی خانواده آنها در امرار معاش تأثیر خواهد داشت. این تعداد در بین نوجوانان رنگین‌پوست به‌طور قابل‌توجهی بیشتر بود.
خوسه لوئیس ویلسون، معلم دبیرستانی در شهر نیویورک می‌گوید که این یافته‌ها همان چیزی است که او در بین دانش‌آموزانش می‌بیند. او در این خصوص گفت: «شما به اکثر قریب به اتفاق بچه‌ها فکر می‌کنید. آنها درحال گذراندن دوران پراسترس و سختی هستند. والدین بسیاری از این دانش‌آموزان  یا حتی اعضای خانواده‌شان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند؛ مانند پرستاران، پزشکان و سایر تکنیسین‌ها و کارکنان مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها. بنابراین، واقعا به‌عنوان مربیان مدرسه، باید مراقب همه این موارد باشیم.»
56درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که به‌دلیل نگرانی‌های موجود در حال‌حاضر قادر به درس‌خواندن نیستند. نوجوانان آمریکایی – آفریقایی‌تبار 66درصد و اسپانیایی - لاتین 70درصد این پاسخ‌دهندگان را شامل می‌شوند.
کارشناسان در این خصوص می‌گویند، ارتباط جوانان با جامعه، شانس آینده آنها را بهبود می‌بخشد. در این میان یک نقطه روشن نیز وجود دارد. بیشتر نوجوانان شرکت‌کننده در این نظرسنجی می‌گویند، هر روز با استفاده از پیام کوتاه، رسانه‌های اجتماعی و تلفن با دوستان یا خانواده در ارتباط هستند. 68درصد نیز عنوان کرده‌اند که دست‌کم از طریق ایمیل به‌طور منظم با مدرسه در تماس هستند. به‌نظر می‌رسد تجربه کرونا هر چند برای مردم جهان تلخ بوده اما بار دیگر اهمیت استفاده از فناوری‌های جدید و یادگیری آن را گوشزد کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید