• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 13 بهمن 1398
کد مطلب : 94200
+
-

روز شلوغ گروه‌های شهرستانی

روز شلوغ گروه‌های شهرستانی

به گزارش همشهری، پنجمین روز از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بیشتر سالن‌های نمایشی به اجراهای گروه‌های شهرستان اختصاص دارد.
البته با توجه به انصراف گروه‌های نمایشی ترافیک اجرا نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است. سالن چهارسوی تئاترشهر میزبان «کوچه مختار بود» جواد صداقت از بوشهر است و امیر کلهری‌پور از شهر آبیک نمایش «خوابگرد» را در سالن سایه اجرا می‌کند. اما تالار قشقایی در اختیار گروه نوشین تبریزی است که نمایش «تالاب هشیلان» را روی صحنه ببرد؛ نمایشی که در زمان اجرای عموم نیز توانست مخاطبان زیادی داشته باشد. تماشاخانه ایرانشهر هم میزبان یک گروه از تهران و یک گروه از ارومیه است. شبنم یوسفی، کارگردان ارومیه‌ای نمایش «مده‌آ» را اجرا می‌کند و افشین زمانی در 2روز پیاپی «شازده احتجاب» را روی صحنه می‌برد. کارگردان بیجاری نیز «رسن‌های گور» را در تئاتر مولوی و در 2سانس 17و 19اجرا خواهد کرد.
«سرزمین پدری» عنوان نمایشی است که در تماشاخانه سرو ساعت 18اجرا می‌شود. در بخش خیابانی 7نمایش از شهرهای تبریز، خمینی‌شهر، بوشهر، تفرش و لاهیجان اجرا می‌شود که بوشهر و خمینی‌شهر هر کدام 2نمایش خواهند داشت. در بخش فجر پلاس هم در روز دوشنبه 6نمایش روی صحنه می‌رود. «غول کتابخانه» علی بیگدلی در شانو روی صحنه می‌رود. پارسا محمدزاده «دختر/پسر» را در 3روز متوالی به تماشاخانه آژمان می‌برد. با نگاهی به جدول این بخش، امسال تماشاخانه‌هایی که در سال‌های قبل کمتر در فجر حضور داشتند، آماده همکاری با جشنواره شده‌اند. در سالن شماره یک آژمان هم تا روز پنجم جشنواره هیچ نمایشی اجرا نمی‌شود و این سالن کارش را با «خوابمردگی» فرهنگ روشنی آغاز می‌کند. دیوار چهارم، مهرگان، ایران تماشا و نوفل‌‌لوشاتو از دیگر تماشاخانه‌های میزبان این دوره از جشنواره هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید