• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 1 بهمن 1398
کد مطلب : 93427
+
-

خبرهای اقتصادی

  امروز؛ پذیره‌نویسی تأمین سرمایه دماوند در فرابورس 
فرایند پذیره‌نویسی سهام دماوند به‌منظور تأسیس نخستین شرکت تأمین سرمایه ایران با ساختار سهامی عام، در نخستین روز بهمن‌ماه آغاز می‌شود. پیش‌تر قرار بود این پذیره‌نویسی در تاریخ 19آذر‌ماه برگزار شود اما با درخواست بورس به تعویق افتاد. به گزارش همشهری، حسین بوستانی، مدیرعامل هلدینگ مالی غدیر تأکید کرد: با مجوز جدید شورای بورس، مسیر تأسیس تأمین سرمایه دماوند از فروش سهام غدیر در تأمین سرمایه نوین جدا شده و مهلت بیشتری برای خروج از این سرمایه‌گذاری به مجموعه غدیر داده شده است. به گفته بوستانی، پذیره‌نویسی سهام تأمین سرمایه دماوند امروز سه‌شنبه، اول بهمن‌ماه صورت خواهد گرفت و مطابق با مجوز صادر شده، این شرکت به‌طور حتم تا پایان بهمن‌ماه در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و تأسیس خواهد شد. او افزود: روش عرضه این سهام به‌صورت ثبت سفارش بوده و سقف خرید برای هر سهامدار 50هزار سهم است. بوستانی اعلام کرد: معاملات ثانویه این سهم بعد از تأسیس شرکت و با هماهنگی شرکت فرابورس، در یکی از تابلوهای بازار پایه قابل انجام خواهد بود.

  برگزاری سومین همایش تأمین مالی
دبیرعلمی سومین همایش تامین مالی از طریق بازار سرمایه از برگزاری این همایش در 27بهمن‌ماه و در محل بورس اوراق بهادار تهران خبرداد. به گزارش همشهری، حسن قالیباف اصل درباره جزئیات برگزاری این همایش گفت: تجربه موفق سال گذشته این همایش در معرفی ابزارهای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه و مجموعه‌هایی که از آن استفاده کرده بودند موجب شد تا سومین همایش تأمین مالی از طریق بازار سرمایه نیز با همان رویکرد و البته ایده‌های نو و جدید برای دوره سوم برنامه‌ریزی شود. او افزود: با توجه به ظرفیت موجود در بازار سرمایه در حوزه تأمین مالی که البته هنوز برای بسیاری ناشناخته است، در این رویداد، چندین ابزار موفق بازار سرمایه ارائه خواهد شد؛ همچنین چند ابزار جدید طراحی شده که تاکنون عملیاتی نشده‌ است؛ به‌منظور معرفی پتانسیل بالقوه‌ آنها معرفی می‌شود. او تأکید کرد: در پیش‌نویس لایحه بودجه رقم 80هزار میلیارد تأمین مالی از بازار سرمایه لحاظ شده که بیانگر شناخت تیم اقتصادی دولت از ظرفیت‌های بازار سرمایه و البته عملکرد مناسب این بازار در حوزه تأمین مالی دارد تا از این طریق علاوه بر تسهیل امور به انجام تعهدات خود بپردازد.

 آغاز بخشش 100درصدی جرایم بیمه‌‌ای 
با موافقت صندوق تأمین خسارت های بدنی و به مناسبت ایام مبارک دهه فجر، مبلغ جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث بخشیده شد.به گزارش همشهری، براساس اعلام بیمه مرکزی با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ بیمه و با موافقت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی با درخواست بیمه مرکزی مبنی بر بخشودگی جریمه بند«ب» ماده24 قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال1395، مبلغ جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شود. براساس این تصمیم جرایم بیمه‌نامه شخص ثالث (صرفا برای بیمه‌نامه‌های صادرشده با تاریخ اعتبار یک‌ساله) همه وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه‌نامه، از تاریخ ابتدای بهمن‌ماه تا پایان بهمن سال‌جاری مشمول بخشودگی 100درصدی خواهد بود و همچنین جرایم بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه کشاورزی فاقد بیمه‌نامه (صرفاً برای بیمه‌نامه‌های صادرشده با تاریخ اعتبار یک‌ساله) نیز از امروز به‌مدت 3‌ماه شامل بخشودگی 100درصدی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید