• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 11 دی 1398
کد مطلب : 91837
+
-

روی خط انتخابات

نماینده باید یک‌لاقبا باشد

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر لزوم تبدیل رابطه‌گرایی به ضابطه‌گرایی به‌عنوان اساس شایسته سالاری، گفت: اگر شورای ائتلاف به نامزدهایی رسید که انصافاً از نامزدهای موتلفه قابل‌تر بودند ما خودمان کنار می‌رویم چون باید جواب خدا را داد. مصطفی میرسلیم که خود نامزد انتخابات مجلس یازدهم است، گفته است: ما این شعار را از مرحوم عسگر اولادی یاد گرفته‌ایم که می‌گفتند برادریابی کنید. اگر در ائتلاف وارد شدیم نمی‌آییم تعصب بورزیم چون بسیاری از ضربه‌هایی که در چند سال اخیر خورده‌ایم به‌خاطر رابطه‌بازی بوده و یکی از نقدهای مهمی که ما داریم این است که ساخت و پاخت کشور را بیچاره کرده است. به گزارش فارس، وی با بیان اینکه اعتقاد ما این است که نماینده مجلس باید یک لاقبا وارد مجلس شود و با همان یک لاقبایی از مجلس خارج شود، تصریح کرد: این چه کاری بود که کردید و گفتید سال آخر نمایندگی است و چند میلیارد به نماینده‌ها بدهیم و سؤال اینکه از کیسه چه‌کسی این کار را کردید؟

 اختلاف حساب 15ساله 

احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اعتراض به عملکرد هیأت اجرایی در روند تعیین صلاحیت‌ها مدعی شده است او را به‌دلیل پرونده‌ای که در سال 89داشته و مختومه هم شده است، رد کرده‌اند. حکیمی پور گفته است: همچنین اختلاف حسابی را هم که 15سال پیش با یک چاپخانه داشتم به‌عنوان جرم برای من درنظر گرفته‌اند. او گفته است: کشور در حالی به استقبال انتخابات مجلس یازدهم می‌رود که در این 2سال اخیر بحران‌های زیادی به جامعه و مردم تحمیل شده است و به همین دلیل باید همه طوری رفتار کنند که بتوانیم از این بزنگاه مهم به سلامت عبور کنیم. البته قصد قضاوت ندارم و امیدوارم اشتباه‌ها اصلاح شود. او افزود: برای اینکه مردم با بحث انتخابات آشتی کنند و انگیزه کافی برای رأی دادن داشته باشند، حتماً باید حس کنند انتخاباتی برگزار خواهد شد که همه سلیقه‌ها در آن حاضرند.

هاشمی گفت به قانون جنگل برگردیم

ایرنا پلاس با محمدمهدی جعفری، نماینده مجلس اول گفت‌وگو کرده و از او درباره اتفاقات جنجالی مجلس اول سؤال کرده است که وی پاسخ داده: عزل بنی‌صدر که بسیار جنجالی بود. به‌ غیراز آن، مهندس صباغیان در میزان که روزنامه ارگان نهضت آزادی بود صحبت کرد و گفت آزادی نیست و عده‌ای علیه او شلوغ کردند؛ آقای غفاری بود و نماینده ارومیه. می‌خواستند او را به‌زور از پشت تریبون پایین بکشند و حاضر نشد و عده‌ای بر سرش ریختند و کتک‌کاری شد. آقای مهندس معین‌فر به طرفداری از مهندس صباغیان جلو رفت و او را هم حسابی کتک زدند. اتفاقاً همان روز قانون جنگل‌ها مطرح بود. وقتی دعوا پیش آمد و آقایان را از صحن علنی بیرون بردند، آقای هاشمی گفت خیلی خب به قانون جنگل برگردیم. و عده‌ای از دوستانشان فریاد زدند اجرا شد، اجرا شد. مسائل مربوط به آزادی گروگان‌ها مسئله مهمی بود جنگ هم همینطور و فرماندهان را می‌خواستند تا در مجلس توضیحاتی بدهند.

نشست وزارت کشور با احزاب اصلاح‌طلب

حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور از برگزاری نشست هم‌اندیشی با احزاب اصلاح طلب در دفتر اداره کل سیاسی وزارت کشور خبر داد و گفت: در این نشست، ضمن بیان مولفه‌ها و الزامات مؤثر در حضور فعالانه و پرشور آحاد شهروندان در انتخابات و یادآوری انتظارت مترتب بر فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در تحقق این مهم، بر حضور فراگیر سلایق مختلف سیاسی و معتقد به نظام و قانون اساسی در راستای مشارکت افزایی و رونق بخشی به انتخابات تأکید شد. وی افزود: در این نشست، نمایندگان احزاب بر قانونمند کردن انتخابات تأکید جدی داشتند و اینکه راه امیدوارکردن مردم و پرهیز از یأس و بی‌اثر بودن رأی مردم، عملکرد قانونمند در اجرای انتخابات است. ملانوری تأکید کرد: نمایندگان احزاب در این نشست اشاره کردند که برای داشتن انتخاباتی پرشور و حماسی، نقش همه بخش‌های حاکمیت، خصوصاً نقش رسانه ملی بسیار مهم است که متأسفانه صداوسیما هنوز وارد فاز انتخاباتی نشده است. در واقع به‌منظور مشارکت پرشور و حداکثری مردم، رسانه ملی نیز باید ورود پررنگ و در عین حال بی‌طرفانه‌ای داشته باشد.

هنر اصلاح‌طلبان

محمد کاظم انبارلویی، معاون سیاسی حزب موتلفه در سخنانی که سایت مشرق آن را منتشر کرد با برشمردن خصوصیاتی از اصلاح طلبان گفته است: ما در انتخابات آینده با این جماعت که با ترکیب جدیدی روی صحنه می‌آیند، رقابت خواهیم کرد، هنر آنها تولید حیرانی است و این هنرشان را تقریباً یک هفته مانده به انتخابات رو می‌کنند و فضا را به قدری آشفته می‌کنند که جمع کثیری در حیرانی به‌سرمی‌برند که ما به چه‌کسی رأی دهیم. انبارلویی با بیان اینکه در این وادی حیرانی و حیرت، شروع به سربازگیری می‌کنند و حتی از جریان اصولگرا هم سرباز می‌گیرند، اظهار داشت: آنها به صحنه انتخابات می‌آیند که رأی بیاورند و وارد حاکمیت شوند؛ اما راهبرد آنها اول خروج از حاکمیت و بعد خروج بر حاکمیت است. انبارلویی همچنین گفته است سهم‌خواهی سم مهلک رسیدن به لیست واحد است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید