• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 4 آذر 1398
کد مطلب : 88620
+
-

آزادی گروگان میلیاردی پس از 140روز اسارت

آزادی گروگان میلیاردی پس از 140روز اسارت


بدهی میلیاردی مردی باعث شد 6آدم‌ربا پسرش را ربوده و او را 140روز به اسارت بگیرند. آنها برای آزادی پسر جوان یک میلیارد و 360میلیون تومان باج‌خواهی کرده بودند اما سرانجام با دخالت پلیس این گروگان آزاد و گروگانگیران دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، پسر جوان که 26سال دارد روز هشتم تیرماه امسال در حال کار در پروژه‌ای ساختمانی در یکی از محله‌های زاهدان بود که مردی او را صدا کرد. پسر جوان که مشغول جوشکاری بود کارش را رها کرد و سراغ مرد رفت اما ناگهان چند نفر دیگر هم دورش را گرفتند و او را با تهدید سوار یک پژو 405 کردند و به زور با خود بردند. پسر جوان هیچ‌کدام از آنها را نمی‌شناخت و هرچه در برابرشان مقاومت کرد فایده‌ای نداشت. دقایقی بعد وقتی چشمانش را باز کردند خودش را در یک اتاق دید. او نمی‌دانست کجاست و آنها به چه علتی او را زندانی کرده‌اند. ترس و وحشت همه وجودش را فراگرفته بود و نمی‌دانست قرار است چه اتفاقی بیفتد. ساعتی گذشت تا اینکه آدم‌ربایان گفتند به‌خاطر اختلافی که با پدرش دارند او را ربوده‌اند. آن زمان بود که یکی از آدم‌ربایان با پدر گروگان‌ تماس گرفت و گفت پسر جوان ربوده شده و برای آزادی‌اش یک میلیارد و 360میلیون تومان می‌خواهد.
مرد وقتی از ماجرا باخبر شد بهترین راهی که به فکرش رسید تماس با پلیس و کمک گرفتن از مأموران بود. به این ترتیب رسیدگی ویژه به این پرونده در دستور کارگروهی از مأموران پلیس آگاهی زاهدان قرار گرفت. مأموران ابتدا به تحقیق از پدر گروگان پرداختند. آنها از او خواستند افرادی را که به آنها مظنون است، معرفی کند. او گفت مدتی قبل با فردی معاملات لوازم یدکی خودرو و لوازم برقی منزل داشته اما در این معامله با یکدیگر دچار اختلاف شده‌اند و طرف مقابل ادعا می‌کند که بیشتر از یک میلیارد تومان طلب دارد و چند مرتبه هم برای گرفتن طلبش او را تهدید کرده است.
بررسی‌های اولیه نشان می‌داد خط تلفنی که آدم‌ربایان با آن تماس گرفته‌اند مربوط به کشور عراق است اما هنوز معلوم نبود که این گروگان در کجا نگهداری می‌شود. در این شرایط بود که همزمان با بررسی‌های فنی برای شناسایی آدم‌ربایان و مخفیگاه‌شان مأموران از پدر پسر ربوده شده خواستند تا درصورتی که گروگانگیران باز هم تماس گرفتند با آنها برای پرداخت پول قرار بگذارد.
با وجود تحقیقات گسترده برای نجات پسر جوان اما مأموران نتوانسته بودند به سرنخ مهمی دست یابند با این حال تجسس‌ها ادامه یافت تا اینکه صبح شنبه کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد آدم‌ربایان گروگان‌شان را در روستایی در نزدیکی زاهدان نگهداری می‌کنند. در این شرایط بود که تیم‌های ویژه‌ای از پلیس مخفیگاه متهمان را محاصره کردند و در عملیاتی ضربتی توانستند پسر جوان را آزاد کرده و 2نفر از آدم‌ربایان را دستگیر کنند. متهمان اعتراف کردند که 4نفر دیگر نیز در این آدم‌ربایی با آنها همدست هستند؛ به همین دلیل مأموران با راهنمایی آنان 4متهم دیگر را در زاهدان دستگیر کردند.
سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره به همشهری، گفت: در این مدت همکارانم تلاش‌های زیادی برای نجات جوان ربوده شده انجام دادند تا اینکه سرانجام او پس از 140روز آزاد شد. وی در ادامه گفت: هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :