• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 29 آبان 1398
کد مطلب : 88302
+
-

بسته 100هزار میلیارد تومانی رونق تولید

بسته 100هزار میلیارد تومانی رونق تولید

بانک مرکزی با انتشار بخشی از جزئیات بسته 100هزار میلیارد تومانی، جهت رونق تولید ملی اعلام کرد: تسهیلات پیش‌بینی شده براساس صنایع پیشران اقتصاد توزیع می‌شود و ملاک پرداخت این تسهیلات معرفی طرح‌ها از سوی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، نفت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهد بود.

به گزارش همشهری، تسهیلات 100هزار میلیارد تومانی برای حمایت هرچه بیشتر از واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود و سهم بانک‌های عامل هم تعیین شده با این شرط که اعتبار یادشده حداقل سهمی است که برای بانک‌ها مشخص شده است. سهم بخش صنعت و معدن 50هزار میلیارد تومان، نفت 4هزار میلیارد تومان، گردشگری 6هزار میلیارد تومان، مسکن و ساختمان 20هزار میلیارد تومان و کشاورزی هم 20هزار میلیارد تومان خواهد بود.
بسته 100هزار میلیارد تومانی رونق تولید، یکی از گام‌های بانک مرکزی و شبکه بانکی برای ایجاد رشد اقتصادی از طریق تقویت بخش‌های مختلف به‌ویژه در بخش‌های مسکن و ساختمان و کشاورزی است که نشان می‌دهد سیاستگذار پولی تصمیم دارد تا واحدها و طرح‌های تولیدی در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و همچنین طرح دولت جهت ایجاد 400هزار واحد مسکونی را حمایت کند. این در حالی است که شورای پول و اعتبار هفته جاری کلیات طرح گواهی اعتبار مولد موسوم به گام را با هدف ابزارسازی برای تأمین اعتبار واحدهای تولیدی در قالب زنجیره تأمین تصویب کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید