• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 29 آبان 1398
کد مطلب : 88297
+
-

شرط انتقال سهمیه بنزین به ماه‌های آینده

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای خودروهای شخصی سواری، سهمیه بنزین به شرط عبور نکردن از ۳۶۰لیتر در کارت ذخیره می‌شود و قابل انتقال به ماه‌های بعد است. به گزارش ایسنا، فاطمه کاهی با تأکید بر اینکه سهمیه ۶۰لیتری ماهانه بنزین افراد در صورت عدم‌استفاده به‌صورت خودکار به ‌ماه بعد منتقل می‌شود، اظهار کرد: البته باید توجه داشت که پس از 6ماه، مازاد ۳۶۰لیتر از کارت سوخت شخصی افراد حذف می‌شود؛ بدین معنا که پس از این زمان، هرچه بیش از ۳۶۰لیتر در کارت سوخت افراد وجود داشته باشد، حذف خواهد شد. وی افزود: اگر فردی در طول این 6ماه مثلا ۳۰لیتر از سهمیه خود استفاده کند، در‌ ماه هفتم سهمیه ۶۰لیتر به او تعلق نخواهد گرفت، بلکه این عدد به ۳۰لیتر می‌رسد.

وی افزود: ممکن است فردی تا پایان ‌ماه هفتم از سهمیه سوخت موجود در کارت سوخت شخصی خود استفاده نکند که در این شرایط ذخیره کارت وی همان ۳۶۰لیتر باقی می‌ماند و موجودی کارت او افزایش پیدا نمی‌کند. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید به اینکه افراد می‌توانند ۶۰لیتر سهمیه آبان موجود در کارت سوخت خود را در‌ ماه آذر یا ماه‌های بعد از آن استفاده کنند، گفت: جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ چراکه سوخت آبان‌ماه به‌طور کامل ذخیره و به ‌ماه بعد منتقل می‌شود.
کاهی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون مشکلی برای تامین سوخت نداریم گفت: هم‌اکنون سوخت‌رسانی مانند روال سابق انجام می‌شود و مردم نباید در این‌باره نگرانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه سهمیه ۶۰لیتر اعلامی مربوط به‌ماه آبان است و سهمیه‌ماه آذر جداگانه به کارت سوخت افراد واریز می‌شود، در مورد زمان شارژ کارت سوخت آذرماه اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: هنوز در مورد اینکه زمان شارژ ماهانه بنزین کارت‌های سوخت ابتدای‌ ماه باشد یا بیست‌وچهارم هر‌ماه، دستوری ابلاغ نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید