• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 29 آبان 1398
کد مطلب : 88296
+
-

پرداخت فوری خسارت‌ ناآرامی‌ها

رئیس‌کل بیمه مرکزی از صدور دستور به شرکت‌های بیمه برای پرداخت فوری خسارت‌های وارده به اموال عمومی و مردم در اثر بروز برخی ناآرامی‌های اخیر خبر داد و گفت: دستور بررسی سریع و دریافت اطلاعات صادر شده تا مشخص شود چه تعداد بانک و ساختمان دچار آسیب شده‌اند. به گزارش همشهری،  غلامرضا سلیمانی افزود: بخشی از این خسارات مربوط به ساختمان بانک‌ها بوده یا پول‌های داخل آن که آتش گرفته یا پول‌هایی که به سرقت رفته است، که ارزیابی و پرداخت می‌شود، چرا که در مقابل آشوب و آتش‌سوزی بیمه هستند.

وی در مورد خودروهایی که در جریان اخیر آسیب دیدند نیز گفت: فقط خودروهایی که در بیمه‌نامه آنها ذکر شده باشد، در این رابطه دریافتی بیمه خواهند داشت. همچنین ساختمان‌ها و اماکنی که بیمه هستند، درصورت آسیب، خسارت دریافت خواهند کرد.
او در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر افزایش قیمت بنزین بر صنعت بیمه اظهار کرد: در کوتاه‌مدت ممکن است این تغییر در بخش‌های اقتصادی اثرگذار باشد ولی بررسی‌های اولیه ما در صنعت بیمه نشان می‌دهد که اثر مهمی ندارد. وی افزود: در صنعت بیمه حمل‌ونقل از کانال خودروهایی است که سوخت آنها گازوئیل است؛ درصورتی که قیمت این سوخت افزایشی نداشته و این حوزه را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. 

سرانجام بدهی بیمه‌ای سایپا
رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره سرانجام طلب شرکت‌های بیمه از شرکت خودروسازی سایپا گفت: شرکت سایپا حدود هزار میلیارد تومان بدهی معوق به شرکت‌های بیمه‌ای داشت که بیمه مرکزی به‌طور جدی به موضوع ورود کرد و بعد از بررسی‌های صورت گرفته توافقاتی در این زمینه انجام شد. سلیمانی افزود: هم‌اکنون بخشی از بدهی سایپا پرداخت شده و مابقی در قالب دریافت چک بوده است که در حال پرداخت است. بر این اساس اکنون سایپا بدهی معوق توافق نشده‌ای با شرکت‌های بیمه نداشته و در حال تسویه است و خودروهای جدید نیز بیمه می‌شوند. سلیمانی درخصوص ضرورت گسترش بیمه زندگی نیز یادآورشد: هم‌اکنون، ۱۱ میلیون نفر از مردم ایران یعنی ۵.۱۴۷ درصد تحت پوشش بیمه زندگی هستند که این رقم در کشورهای پیشرفته و کشورهای توسعه‌یافته چیزی حدود ۶۰ درصد است. وی ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه‌ای در ایران ۴/۲ درصد است که باید به ۷ درصد برسد که راهکار تحقق این هدف افزایش بیمه‌های زندگی به‌ویژه بیمه پس‌انداز است.

این خبر را به اشتراک بگذارید