• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84959
+
-

راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران – آذربایجان در اردبیل

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از احداث شهرک مشترک صنعتی ایران – آذربایجان در نقطه مرزی اردبیل با هدف توسعه تولید و اشتغال در مناطق مرزی استان خبر داد.  به گزارش ایسنا «رضا کریمی» با اشاره به همسایگی استان اردبیل با آذربایجان و تقویت دیپلماسی اقتصادی اظهار کرد: ما با داشتن فرصت‌های صادراتی با کشورهای همسایه نباید با انباشت محصولات کشاورزی نظیر سیر، سیب درختی و سیب‌زمینی در استان مواجه باشیم تا از این محل کشاورزان متضرر نشوند. 

وی افزود: هرچند توسعه صنایع استان از صنایع کوچک و متوسط به سمت صنایع بزرگ است، این استان در یک محرومیت تاریخی از صنایع مادر و زیربنایی محروم است و ضرورت دارد دولت این محرومیت تاریخی را رفع کند. نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی را در این استان با اقتصاد غالب کشاورزی یادآور شد و بیان کرد: ایجاد شهرک مشترک صنعتی بین ایران و آذربایجان در منطقه مرزی نمین، مشگین‌شهر یا بیله‌سوار از ضرورت‌هاست که انتظار می‌رود تمامی اهالی استان از این زیرساخت‌ بهره‌مند شوند.

کریمی بیان کرد: در هفته‌های آینده با سفر دوباره وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اردبیل و بازدید از شمال این استان و حضور در کشور آذربایجان امیدواریم بستر ایجاد این شهرک مشترک مرزی فراهم آید تا تحول و تحرکی جدی در این خطه از کشورمان رخ دهد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید