• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83955
+
-

جوان البرزی‎؛ رکورددار هدزنى

خلیل مهرزاده : در تلاشم تا سال آینده رکورد جهانى را در مسافتى طولانى در کتاب گینس ثبت کنم

ورزش
جوان البرزی‎؛ رکورددار هدزنى

راضیه شعبانى | البرز- خبرنگار


هدزنى (ضربه سر به توپ) چندسالى مى‌شود که توسط چند تن از ایرانیان در برخى بازى‌ها به صورت نمایشى و حتى برخى اوقات براى ثبت رکوردهاى گوناگون انجام مى‌شود  و استان البرز با داشتن قهرمانان بسیار در تمامى رشته‌هاى ورزشى، در این رشته نیز داراى قهرمانى است که با ثبت رکوردهایى ویژه توانسته بارى دیگر نام البرز و ایران را در کشور و دنیا بر زبان‌ها جارى کند. «خلیل مهرزاده» ٢٩ ساله از نظرآباد در استان اکنون با رویاى ثبت رکورد جهانى در مسافتى طولانى منتظر حمایت از سوى مسئولان است. گفت‌وگوى این ورزشکار را با همشهرى مى‌خوانید.


چطور متوجه استعداد خود در هدزنى شدید؟

از کودکى ورزش مى‌کردم و علاقه شدیدى به توپ داشتم، یعنى طوری بود که وقتى مى‌دیدم کسى با توپ بازى مى‌کند به‌سرعت براى همبازى شدن با وى مى‌رفتم تا این‌که برادر بزرگ‌ترم مرا براى شروع فعالیتم در رشته فوتسال در یکى از سالن‌هاى استان ثبت‌نام کرد و به مرور زمان قوانین فوتسال را یاد گرفتم.
پس از مدتى تصمیم گرفتم که رشته ورزشى خود را از فوتسال به فوتبال تغییر دهم که البته علاقه من به فوتبال به قدرى زیاد بود که همیشه و هرجا که مى‌رفتم توپى همراه داشتم و همواره در طول مسیرهاى مختلف و در مکان‌هاى مختلف با پا و یا با سر به توپ ضربه مى‌زدم و این علاقه من باعث شد تا این کار را ادامه دهم. متاسفانه پس از گذشت زمان، شرایط من به گونه‌اى نبود که بتوانم ورزش کنم؛ کم‌کم انگیزه‌ام را از دست داده بودم که با گذر زمان دوباره در نظرآباد به ورزش بازگشتم.
از سال گذشته هم که به صورت ناگهانى به برنامه ورزشى در شهرستان دعوت شدم و از من خواستند که براى آنها اجرا کنم، در آن مراسم با مدیرکل ورزش و جوانان استان آشنا شدم و بعد از صحبت با وى انگیزه بسیارى براى ادامه فعالیتم گرفتم.
درواقع دعوت مدیرکل ورزش و جوانان استان از من براى اجرا در برنامه‌هاى استانى نقطه‌اى براى آغاز دوباره فعالیتم در رشته مورد علاقه‌ام شد.

تاکنون چه عناوینى کسب کرده‌اید؟

اکنون دارنده رکورد بیشترین هدزنى با تعداد ١٦ هزارتا ضربه سر به توپ هستم. همچنین موفق به ثبت رکورد ٥ هزار متر با توپ فوتبال در زمان ٥٦ دقیقه و ٣٠ ثانیه و رکورد ١٠٠ متر هدزدن با توپ فوتبال در زمان ٢٢ ثانیه و ٦صدم ثانیه در سال گذشته شده‌ام.

در کدام بازى‌هاى فوتبال اجرا داشته‌اید؟

من در بازى‌هاى مختلفى حضور داشتم که از جمله آنها مى‌توان به بازى تراکتور و پرسپولیس که در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شد اشاره کرد.

دوست دارید فوتبالیست شوید؟

بله، اگر که پیشنهادى از سوى تیم خوبى شود، علاقه به بازى در فوتبال دارم.

براى صداوسیما هم اجرا داشته‌اید؟

خوشبختانه با انگیزه‌اى که براى بازگشت به ورزش داشتم، به صورت حرفه‌اى تمرین مى‌کردم و به دنبال همین موضوع نیز با حمایت‌هاى انجام‌شده، موفق به نمایش استعداد و حرفه‌ام در شبکه البرز و شبکه 3 شدم.

حضور شما در برنامه‌هاى تلویزیونى در پیشرفت و دیده شدنتان موثر بوده است؟

درواقع حضور من در برنامه‌هاى تلویزیونى باعث شد تا بیشتر دیده شوم و افراد بیشترى با من و ورزشم آشنا شده و حتى پس از آن هم از سایر شهرها از من براى اجرا دعوت مى‌کردند. درواقع رسانه‌ها مى‌توانند در شناسایى استعدادها و معرفى آنها به جامعه، بیشترین تاثیر را داشته باشند و چنانچه شاهد این موضوع باشیم، قطعا با استعدادهاى تازه‌اى که شاید از بسیارى ورزشکاران هم بهتر باشند، آشنا خواهیمشد.

به نظر شما چه مشکلاتى در این ورزش وجود دارد؟

تا پیش از این هدزنى به توپ به عنوان سرگرمى براى افراد بوده و درواقع مى‌توان گفت که براى توجه به آن اتفاق جدى و دقیقى صورت نگرفته، چراکه نبود زمین تمرینى براى این ورزش که تمامى ورزش‌ها از آن بهره‌مندند و کمترین خواسته ورزشکاران محسوب مى‌شود، براى آنها درنظر گرفته نشده است. البته مشکلات مالى ورزشکاران هم از دیگر مباحثى است که به صورت جدى مى‌تواند مانعى براى ادامه مسیر ورزشکاران باشد.

چه برنامه‌اى براى آینده دارید؟

در تلاشم تا سال آینده رکورد جهانى را در مسافتى طولانى در کتاب گینس ثبت کنم که براى این موضوع هم به حمایت مسئولان استان و حتى کشور نیاز دارم و امیدوارم در این مسیر همراه و پشتوانه من باشند.

جذب استعدادهاى فوتبال در تیم‌هاى بومى  

فوتبال رشته‌اى پرطرفدار بوده که بیشتر در بخش آقایان داراى علاقه‌مندان بسیارى است و حتى مى‌توان گفت خانواده‌ها هم از سنین پایین در مدارس و آکادمى‌هاى فوتبال فرزندان خود را به سمت این ورزش سوق مى‌دهند، اما نکته قابل توجه در حاشیه فوتبال استعدادهایى است که بیشتر در قالب حرکات نمایشى مانند ضربه سر به توپ (هدزنى) و ضربه پا به توپ، منعکس مى‌شوند.
به گزارش همشهرى، رئیس هیات فوتبال البرز از حمایت از فوتبالیست‌ها و ورزشکاران فوتبال و فوتسال خبر داد و گفت: همواره پیشرفت این ورزش و دیده شدن ورزشکاران در دستور کار ما قرار داشته و دارد.
«منصور بیکوردى» همچنین ادامه داد: اکنون با پیشرفت چشمگیر تیم‌هاى بومى و فوتبالیست‌هاى بومى البرز و حضور تیم‌ها در لیگ برتر کشور روبه‌رو هستیم که این امر نویدبخش اتفاق‌هاى خوب در این رشته است.
وى با اشاره به افراد فعال در بخش حرکات نمایشى از جمله هدزنى، گفت: اکنون شناختى از ورزشکاران و فعالان این حوزه نداریم.
رئیس هیات فوتبال استان همچنین ادامه داد: تمایل داریم تا این افراد با مراجعه به هیات فوتبال خود را معرفى کرده و اطلاعات و شناخت بیشترى از آنها داشته باشیم.
وى در ادامه با بیان این‌که در صورت مستعد بودن، این افراد در تیم‌هاى فوتبال جذب خواهند شد، گفت: چنانچه پس از آشنایى با مستعدان متوجه استعداد آنها در فوتبال نیز بشویم، براى جذب آنها در تیم‌هاى بومى استان تلاش خواهیم کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :