• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83976
+
-

بار 18 درصد از ترافیک کشور بر دوش البرز

پلیس
بار 18 درصد از ترافیک کشور بر دوش البرز

رئیس پلیس راه البرز گفت: البرز نیم‌درصد راه‌های کشور را دارد، اما بار 18 درصد ترافیک کشور را به دوش می‌کشد.
به گزارش فارس، «رضا گودرزی» البرز را با دارا بودن 2 میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، جزو پرجمعیت‌ترین استان‌ها دانست و گفت: طی سال‌های اخیر محدوده‌های شهری و شهرک‌های صنعتی استان رشد داشته‌اند اما شبکه‌های راه متناسب با چنین رشد جمعیتی توسعه نیافته‌اند.
رئیس پلیس راه البرز با بیان این‌که البرز نیم‌درصد راه‌های کشور را دارد، اما بار 18 درصد ترافیک کشور را به دوش می‌کشد، افزود: کمربند شمالی و جنوبی کرج باید تکمیل و بهره‌برداری شود، زیرا تقاضای سفر از محورهای مواصلاتی استان و به تبع آن کلان‌شهر کرج بالاست.
وی بیان کرد: آزادراه تهران- شمال می‌تواند به کاهش تردد در محور کرج- چالوس کمک کند؛ مسدود بودن محور شمشک- دیزین نیز یکی از دلایل افزایش ترافیک در محور کرج- چالوس است و فرایند امدادرسانی را نیز با مشکلاتی مواجه می‌کند. زیرساخت‌های مواصلاتی استان نسبت به جمعیت ضعیف است.
گودرزی اظهار کرد: تراکم جمعیت و همجواری با پایتخت و نیز شاهراه مواصلاتی بیش از 13 استان کشور بودن تأثیر بسزایی در ترافیک استان دارد. پلیس راه استان البرز با 7 پاسگاه ثابت و یک پاسگاه عملیات ویژه ترافیک جاده‌های آسفالت با 1۳۸۲ کیلومتر را مدیریت و کنترل می‌کند.

رئیس پلیس راه البرز با اشاره به این‌که البرز بیش از ۷۶ کیلومتر آزادراه و ۹۴ کیلومتر بزرگراه دارد، مطرح کرد: 157 کیلومتر جاده اصلی، 77 کیلومتر جاده فرعی و 978 کیلومتر جاده روستایی در البرز وجود دارد. طول محورهای روستایی استان بر اساس حوزه‌های پاسگاه‌های تابعه در محورهای کرج- چالوس، ماهدشت، اشتهارد و کرج- قزوین به ترتیب 69، 65، 52 و 785 کیلومتر است.
وی اظهار کرد: پلیس راه البرز در سال ۹۶ و اردیبهشت سال گذشته به عنوان پلیس راه برتر و نمونه کشوری در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای محورهای روستایی انتخاب شد. پلیس راه البرز در تیرماه سال جاری نیز به عنوان پلیس راه نمونه کشوری در کنترل سوانح و حوادث رانندگی و تعداد تلفات ناشی از آن در محورهای روستایی انتخاب شد.


شناسایی 200 نقطه حادثه‌خیز در استان
 
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در استان البرز بیش از ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد که در حال حاضر نزدیک به یک‌دوم آنها رفع شده است.
به گزارش مهر، سردار «عباسعلی محمدیان» اظهار کرد: در استان البرز از 2 سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی برای کاهش تصادفات جاده‌ای دنبال شده است که یکی از این موارد شناسایی نقاط حادثه‌خیز و رفع آنها
 بوده است.
سردار محمدیان با اشاره به کاهش تصادفات و کشته‌های حوادث رانندگی در استان، گفت: در بسیاری مسیرها از دست‌اندازها و سرعت‌گیرها به عنوان عوامل بازدارنده سرعت بالای خودروها استفاده شده است.
وی اضافه کرد: این اقدامات کافی نیست، باید سعی کنیم‌ از ابزارهای دیگر برای ایمن‌سازی راه‌ها و جاده‌ها استفاده کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید