• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 84003
+
-

۲۳ هزار کیلوگرم گوشت فاسد معدوم شد

خبر
۲۳ هزار کیلوگرم گوشت فاسد معدوم شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز از معدوم‌سازی ۲۳ هزار کیلو گوشت در نیمه نخست امسال خبر داد.
دکتر «سیدمحسن ابوترابی» در گفت‌وگو با مهر در خصوص بازدید و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، گفت: در نیمه اول امسال ۲۴ هزار و ۲۹۷ بازدید از مراکز مربوطه در البرز انجام شد.
وی ادامه داد: در بازیدهای انجام‌شده ۴۱ هزار و ۴۷۸ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی ضبط و از این میزان نیز ۲۳ هزار کیلوگرم معدوم‌سازی شد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز گفت: در بازدیدهای انجام‌شده از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان در نیمه اول امسال ۱۳۸ مورد به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی و ۴۶ مورد نیز پلمب شد.
ابوترابی در بخش دیگری در خصوص فرآورده خام دام، طیور، مرغ، شترمرغ، ماهی و یا تخم‌مرغ بسته‌بندی‌شده در بازار و کیفیت این محصولات، گفت: حمل فرآورده‌ها از کشتارگاه‌ها برای واحدهای بسته‌بندی به صورت مجاز و استاندارد و با ماشین‌های سردخانه‌ای انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: در این خصوص برندهایی که تحت نظر دامپزشکی بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، طیور و انواع دیگر را انجام می‌دهند، بر روی بسته‌بندی آنها آرم و لوگوی سازمان دامپزشکی درج شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز با اشاره‌ به اهمیت درج یک کد آی.وی.سی بر روی فرآورده‌های خام دامی و طیور بسته‌بندی‌شده، افزود: این کد که از سوی سامانه صدور پروانه‌های دامپزشکی صادر شده، نشان می‌دهد محصول مربوطه پروانه بهداشتی دامپزشکی را داراست؛ از سویی درج شماره پروانه تولید بر روی بسته‌بندی‌ها نیز ضروری است.
ابوترابی با تاکید بر اهمیت توجه مصرف‌کنندگان به مشخصاتی که بر روی بسته‌بندی‌های تخم‌مرغ درج می‌شود، بیان کرد: متاسفانه گاهی واحدهایی اقدام به بسته‌بندی تخم‌مرغ می‌کنند که پروانه کار از سوی سازمان دامپزشکی را ندارند و مشخصات تولید از جمله لوگوی سازمان دامپزشکی و یا کد پروانه تولید روی بسته‌بندی‌های آنها درج نشده است.
وی گفت: در البرز تعداد واحدهایی که در زمینه عرضه انواع فرآورده‌های خام دام، طیور، مرغ، ماهی، شترمرغ و یا تخم‌مرغ بسته‌بندی‌شده کار می‌کنند در مجموع ۵۸ واحد هستند.
مردم در صورت تمایل به استفاده از گوشت چرخ‌شده بسته‌بندی‌شده، تولیدات برندهای معتبر را خریداری کنند. 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز افزود: در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز محل‌هایی برای عرضه فرآورده‌های خام دامی، طیور و ماهی بسته‌بندی‌شده وجود دارد که تمامی این واحدها نیز از دامپزشکی مجوز کار دارند و مسئولان فنی ما در آنجا حضور دارند.
ابوترابی با تاکید بر این‌که مردم بر قیمت درج‌شده روی فرآورده‌های خام دامی و طیور توجه کنند، گفت: در این زمینه توصیه می‌شود که مصرف‌کنندگان به تفاوت قیمت فرآورده‌ها توجه کنند و اگر دیدند تولیدات یک برند نسبت به دیگر برندها قیمت کمتری دارد، به کیفیت آن‌ شک کنند.
وی توصیه کرد که مردم در صورت تمایل به استفاده از گوشت چرخ‌شده بسته‌بندی‌شده، تولیدات برندهای معتبر را خریداری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :