• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83127
+
-

آنتی‌ویروس‌ برتر رایگان

آنتی‌ویروس‌ برتر رایگان

حتما بارها شنیده‌اید که هر سیستمی نیاز به آنتی‌ویروس دارد تا امنیت آن حفظ شود. اکثر آنتی‌ویروس‌های خوب دنیا حالا پولی هستند و برای گرفتن آپدیت‌های جدید باید مثلا به‌طور سالانه برای آن هزینه پرداخت کنید. اما هنوز هم شرکت‌هایی هستند که نسخه‌های رایگان آنتی‌ویروس‌ها و برنامه‌های امنیتی خود را منتشر می‌کنند که می‌تواند در خیلی از موارد نجات‌دهنده به‌حساب بیاید. البته یادتان باشد که این برنامه‌های رایگان در واقع برای جلب مشتری است و به هر حال همه امکانات برنامه‌های پولی را ندارند. علاوه بر این شاید هر‌چند‌وقت یک‌بار مجبور به دیدن تبلیغات هم شوید. به هر حال یادتان باشد که بهترین آنتی‌ویروس جهان را هم که داشته باشید بدون آپدیت کردن آن پس از مدتی گرفتار بدافزار و ویروس‌های جدید می‌شوید.

Avira 
در تمام فهرست‌های مربوط به بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگان، معمولا در همان ابتدا می‌توانید نام Avira را ببینید. طبق بررسی‌های انجام شده، نسخه رایگان این آنتی‌ویروس هم تا حد بالایی توانمند است. در این برنامه به‌راحتی می‌توانید برای اسکن سیستم برنامه‌ریزی کنید و البته باید به محافظت همیشگی سیستم هم اشاره کنیم که باعث می‌شود با خیال راحت بتوانید از کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید.

 Bitdefender
به گزارش همشهری، یکی از برنامه‌های مشهوری است که نسخه پولی آن وعده محافظت ۹۹.۹ درصدی از کامیپوترها را ارائه می‌دهد. نسخه رایگان آن هم می‌تواند به‌صورت قابل‌قبولی سیستم را در برابر تقریبا تمام بدافزارها محافظت کند. محیط این آنتی‌ویروس بسیار رابط کاربری ساده‌ای دارد و به‌صورت خودکار کارهای مورد نیاز برای تامین امنیت سیستم‌تان را انجام می‌دهد. این آنتی‌ویروس طوری طراحی شده که بخش زیادی از منابع سیستم از جمله رم را اشغال نکند و به قول مشهور سنگین نباشد.

Avast
طبق بررسی های انجام شده، میزان محافظت Avast، کمی کمتر از رقبا و حدود ۹۸.۹ درصد است ولی در نهایت باز هم وضعیت مطلوبی دارد. همچنین این برنامه بخش اندکی از منابع سیستم را مورد استفاده قرار می‌دهد و به همین‌خاطر سرعت را پایین نمی‌آورد.

 AVG
این آنتی‌ویروس حسابی در ایران مشهور است و حفاظت نسخه رایگان آن هم هر چند بی‌نقص نیست اما خوب به‌حساب می‌آید. نسخه رایگان آن معمولا چند وقت یک‌بار تبلیغاتی را برای تشویق کاربران به خرید نسخه پولی این آنتی‌ویروس به نمایش درمی‌آورد که البته به‌نظر بسیاری از کاربران، با توجه به امکاناتی که نسخه رایگان این آنتی‌ویروس ارائه می‌دهد، چنین تبلیغاتی اصلا آزاردهنده به‌حساب نمی‌آیند.

 Lavasoft Ad-Aware
هر چند این آنتی‌ویروس نسبت به دیگر رقبا تا حدی منابع بیشتری از سیستم را استفاده می‌کند، ولی در کل برای کاربران ویندوز یک انتخاب خوب به‌حساب می‌آید. با وجود اینکه نسخه رایگان این آنتی‌ویروس جوابگوی بیشتر نیازهای کاربران معمولی است، ولی در کل با پرداخت مبلغی نه‌چندان زیاد می‌توانید از ویژگی‌های پیشرفته‌تر آن استفاده کنید.

 eScan Antivirus Toolkit
یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های eScan این است که نیازی به نصب ندارد و فقط با دانلود و اجرای آن حتی از روی حافظه فلش می‌توانید سیستم را اسکن کنید. به‌خاطر همین ویژگی برنامه نمی‌تواند محافظت همیشگی یا اسکن برنامه‌ریزی شده را برای سیستم‌تان مهیا کند. بهتر است از این آنتی‌ویروس در مواقعی که دسترسی نصب ندارید یا روی سیستم‌های ناشناس استفاده کنید.

 Malwarebytes Anti-Malware
اگر گرفتار پنجره‌های تبلیغاتی مزاحم شده‌اید این یکی از بهترین گزینه‌هاست.
 Malwarebytes  یکی از بهترین برنامه‌ها برای مقابله با بدافزارها به‌خصوص از نوع Adware یا آگهی‌افزار است. در نسخه رایگان، تنها از امکان اسکن دستی بهره می‌برید و نمی‌توانید از قابلیت محافظت همیشگی استفاده کنید. ولی با وجود این موضوع، نسخه رایگان مفید است و احتمالا خیلی از مواقع می‌تواند نجات‌تان دهد. اگر شما هم به‌خاطر بی‌احتیاطی دچار تبلیغات عجیب و غریب شده‌اید و تاکنون نتوانسته‌اید از دست‌شان خلاص شوید بد نیست آن را امتحان کنید.

Panda
این برنامه، تبلیغات زیادی را برای تشویق به نصب نسخه پولی نمایش می‌دهد، ولی نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بخش زیادی از فعالیت‌های این آنتی‌ویروس در فضای ابری انجام می‌شود و به همین‌خاطر منابع سیستم تا حد زیادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. درصد محافظت این برنامه هم به اندازه‌ رقبای دیگر نیست.

Avast کمی‌ضعیف‌تر
طبق بررسی‌های انجام شده، میزان محافظت Avast، کمی کمتر از رقبا و حدود ۹۸.۹ درصد است ولی در نهایت باز هم وضعیت مطلوبی دارد

این خبر را به اشتراک بگذارید