• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 24 آبان 1402
کد مطلب : 209146
+
-

آنتی‌ویروس فیفا

این‌بار باشگاه‌ها پیشدستی کرده‌اند و بازیکنان مصدوم خود را نگه داشته‌اند

آنتی‌ویروس فیفا

باشگاه‌های اروپایی زودتر از فیفادی بازیکنان خود را مصدوم کرده‌اند. معمولا روال اینگونه بود که بازیکنان پس از تعطیلی لیگ‌ها و حضور در اردوهای ملی دچار آسیب‌دیدگی می‌شدند و به این پدیده ویروس فیفا گفته می‌شد، اما این دفعه باشگاه‌ها پیشدستی کرده‌اند. در حال‌حاضر مصدومان زیادی وجود دارند که بازی‌های ملی فیفادی آبان‌ماه را از دست می‌دهند.
   ادرسون به‌خاطر مصدومیت پای چپ در بازی منچسترسیتی و چلسی، در اردوی تیم ملی برزیل حضور ندارد و بنتو جانشین او شد. ناتان آکه از مصدومیت برگشته اما شرایط بازی را پیدا نکرده است. جان استونز، گومز، کواچیچ و دی‌بروینه دیگر مصدومان معاف از تیم ملی در منچسترسیتی هستند.
   راسموس هویلوند و کریستین اریکسن 2بازیکن دانمارکی تیم منچستریونایتد هستند که به‌دلیل مصدومیت از اردوی تیم ملی کشورشان کنار گذاشته شدند. دانمارک روزهای آینده در مرحله انتخابی یورو2024 با تیم‌های اسلواکی و ایرلند شمالی بازی دارد. هویلوند 20‌ساله دچار آسیب‌دیدگی همسترینگ شده و اریکسن 31‌ساله هم در زانو دچار مصدومیت است. در اردوی دانمارک یسپر لینداستروم و ینس استرایگر لارسن جای این دو را گرفته‌اند. شانسی که تن‌هاخ آورده این است که برخی بازیکنان مصدومش مثل لیساندرو مارتینس، لوک شو، مالاسیا، کاسمیرو و جانی ایوانز به‌جای حضور در اردوهای فرسایشی تیم ملی و سفرهای طولانی‌مدت، می‌توانند استراحت و دوران نقاهت خود را طی کنند.
   لوچانو اسپالتی، سرمربی تیم ملی ایتالیا نام داویده کالابریا از میلان، الکس مرت از ناپولی و رافائل تولوی از آتالانتا را به‌دلیل مصدومیت از فهرست بازیکنان آتزوری برای بازی‌ با مقدونیه شمالی و اوکراین خط زد. کالابریا در تساوی 2-2 شنبه‌شب میلان مقابل لچه از ناحیه عضله فلکسور ران آسیب دید. الکس مرت، دروازه‌بان ناپولی هم حین گرم‌کردن برای بازی تیمش مقابل امپولی دچار آسیب‌دیدگی عضله ساق پا شد و جای خود را به گولینی داد. رافائل تولوی نیز مدتی قبل‌تر مصدوم شده بود. حتی لوکاتلی هم که در اردو حضور داشت، متوجه شد دنده‌اش شکستگی دارد. هافبک یوونتوس در قفسه سینه‌اش احساس درد کرد و آزمایش‌ها نشان داد که دنده‌اش ترک برداشته است. ایتالیا در حال حذف است و با یک بازی کمتر 3امتیاز از اوکراین کم دارد. انگلیس صعود کرده و ایتالیا ممکن است پس از جا ماندن از 2جام‌جهانی پیاپی این‌بار یورو را نیز از دست بدهد.
   میلانی‌ها این فصل از لحاظ مصدومیت رکورد زده‌اند. معلوم نیست تمرینات پیولی به چه شیوه‌ای است که این همه تلفات روی دست این باشگاه می‌گذارد. در کمتر از ۳ماه، تعداد مصدومیت‌ها در آث‌میلان به 25نفر رسیده و تعداد روزهایی که بازیکنان به‌دلیل مصدومیت از دست داده‌اند، ۵۰۲روز شده است. این فصل فقط ۸بازیکن روسونری مصدومیت را تجربه نکرده‌اند؛ مالک چاو، توموری، موسی، رایندرز، میرانته، فلورنتزی، پوگبا و عدلی. پوگبا که به‌دلیل محرومیت اصلا تمرین و بازی نمی‌کند و بقیه هم عمدتا بازیکن اصلی نیستند. جدیدترین مصدوم اردوی میلان، رافائل لیائو است که 2هفته از میادین دور خواهد بود و در بهترین حالت برای بازی با دورتموند آماده خواهد شد.
   متأسفانه همه مصدومان بارسلونا غیر از سرخی روبرتو که ملی‌پوش نیست و فرنکی دی‌یونگ هلندی، به بازی‌های ملی می‌رسند. اگر لواندوفسکی، پدری و دیگران یک هفته دیرتر می‌توانستند به میدان بروند، از حضور در اردوی تیم‌های ملی خود در این بازه زمانی معاف می‌شدند. البته اگر بارسا این بازیکنان را نداشت، نمی‌توانست آلاوس را ببرد چون هر دو گل بارسا در این بازی را لوا زد. فران تورس هم در آخرین لحظه در اردوی تیم ملی مصدوم شد و اردو را ترک کرد.
   در باشگاه رئال‌مادرید بازیکنان زیادی به تیم‌های ملی کشورشان دعوت شده‌اند، حتی اندریک نوجوان هم که هنوز به رئال نپیوسته و در حال بازی برای پالمیراس است، به تیم ملی برزیل دعوت شده. بلینگام که در بازی با رایو وایکانو از کتف مصدوم شد، قرار بود به اردوی انگلیس برود اما باید مرخصی می‌گرفت. بازیکنانی مثل میلیتائو، کورتوا، شوامنی، سبایوس و آردا گولر به‌دلیل آسیب‌دیدگی معاف هستند و به فیفادی نمی‌روند.
   اتلتیکو هم این بازیکنان را به فدراسیون‌های فوتبال کشورشان تحویل نمی‌دهد؛ گربیچ، لینو، ممفیس، توماس لمار، ماچیت پرس و رینالدو.
   تاتنهام 3‌مصدوم معاف از رزم در تیم ملی دارد؛ پریشیچ کروات، فان‌دبین هلندی و مدیسون انگلیسی.
   در تیم‌های ایتالیایی بازیکنانی نظیر تیموتی وه‌آ، دنیلو، الکس ساندرو، ماتیا دی‌شیلیو، اسپیناتزولا، پلگرینی، کریس اسمالینگ، تامی آبراهام و ویکتور اوسیمن مصدوم‌اند.
   بنژامن پاوار در اینترمیلان رباط صلیبی پاره کرده و حالا‌حالاها به تیم ملی فرانسه نمی‌رسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید