• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82988
+
-

تکذیب افزایش زمان امهال تسهیلات زلزله‌زدگان به 3 سال

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه شایعه افزایش زمان امهال تسهیلات زلزله‌زدگان از 2 سال به 3 سال را تکذیب کرد و گفت: پرداخت اقساط تسهیلات امهال شده زلزله‌زدگان از 21 آبان امسال آغاز می‌شود.

 به گزارش ایسنا «جلیل بالایی» با اشاره به شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر افزایش زمان امهال تسهیلات زلزله‌زدگان منتشر شده، اظهار کرد: چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد.  وی افزود: بر اساس قانونی که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده، امهال تسهیلات مناطق زلزله‌زده فقط برای مدت 2 سال در نظر گرفته شده بود و هرگونه تغییری نیازمند مصوبه جدید مجلس است که تاکنون چنین مصوبه‌ای نداشته‌ایم. 

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان این‌که بخش قابل توجهی از بازسازی مناطق زلزله‌زده انجام شده و مردم به زندگی و درآمد عادی خود بازگشته‌اند، یادآور شد: از همین رو مردم دیگر امکان پرداخت اقساط تسهیلات خود را دارند. به گفته بالایی، بازپرداخت تسهیلات زلزله‌زدگان که از 21 آبان سال 96 برای مدت 2 سال امهال شده بود، از 21 آبان ماه امسال برقرار خواهد شد. وی میزان تسهیلات امهال شده مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را حدود 2هزار و 317 میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: سود و جریمه دیرکرد این تسهیلات 840 میلیارد تومان است که در بودجه سنواتی کشور دیده شده و توسط دولت تامین می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید