• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 11 مهر 1398
کد مطلب : 82621
+
-

6 نکته از مصاحبه سردار سلیمانی

گزارش
6 نکته از مصاحبه سردار سلیمانی


سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی پس از 13سال، ناگفته‌هایی از جنگ ۳۳روزه و پیروزی حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی را تشریح کردکه مهم‌ترین فرازهای سخنان او به گزارش ایسنا در پی می‌آید:
ـ  ما اطلاعاتی نسبت به آمادگی‌های رژیم داشتیم، اما اطلاعاتی نسبت به اینکه دشمن می‌خواهد یک هجومی را انجام بدهد در یک غافلگیری نداشتیم. بعدا  به این جمع‌بندی رسیدیم که قبل از شروع این جنگ بنا بود جنگی با سرعت و با غافلگیری انجام شود و در آن غافلگیری حزب‌الله منهدم شود.
ـ رژیم صهیونیستی یک اردوگاه بزرگ را پیش‌بینی کرده بود برای اینکه هر مقداری می‌توانند  از مردم بگیرند و  به یک اردوگاهی در داخل فلسطین که تا سقف 30 هزار نفر پیش‌بینی کرده بودند، منتقل کنند.
 ـ اواخر جنگ به این رسیدیم که دشمن طرحی از قبل آماده داشته و می‌خواسته در غافلگیری کامل این را عمل بکند و بخش اعظمی از این فهم ما به‌دلیل اعلام خود دشمن بود؛ بنابراین جنگ به سرعت تبدیل شد به یک جنگ کامل.
ـ روزهای تقریبا بیست و هشتم و بیست و هفتم روزهای سختی بود من با عماد(مغنیه) بعد جدا شدیم از همدیگر، من با عماد یک جا بودم، سید(نصرالله) در نقطه دیگری بود. شب‌ها با هم جلسه داشتیم. ما با اصول خاصی که خودمان را به سید(حسن نصر‌الله دبید کل حزب‌الله لبنان) می‌رساندیم، با سید ملاقات می‌کردیم و عماد گزارش میدان را کامل می‌داد؛ تدابیری هم که سید داشت می‌گرفت از روز بیستم تا بیست و هشتم روزهای بسیار سختی بود، خیلی سنگین و سخت بود. تقریبا می‌توان گفت جزو سخت‌ترین روزهای این سی‌وسه روز بود. حالا بعضی از موضوعات الان وقت بیانش نیست .
ـ بعد از جنگ ۳۳روزه استراتژی بنگورین در جنگ پیش‌دستانه و در جنگ در واقع قدرت هجومی یا استراتژی هجومی رژیم صهیونیستی آرام‌آرام تبدیل شد فقط به استراتژی دفاعی و شما دیدید در این اتفاقی که چند هفته قبل افتاد که حزب‌الله تهدید کرد به زدن رژیم صهیونیستی و انتقام این دو شهید فاصله 3 تا 5 کیلومتر رژیم صهیونیستی از منطقه صفر مرکزی فرار کرد به عمق؛ به‌طوری که خبرنگار المیادین رفت کنار آن طرف سیم خاردار گفت: من از فلسطین اشغالی به شما گزارش می‌دهم. این اثر جنگ ۳۳روزه است.
ـ  ما درس ولایت‌شناسی را باید برویم پیش سیدحسن نصرالله یاد بگیریم. او اعتقاد جدی دارد به بیانات مقام معظم رهبری. اینها را یک بیانات الهی، غیبی می‌داند؛ لذا فوق‌العاده در هر بیانی هر کلمه‌ای که از ناحیه مقام معظم رهبری صادر می‌شود به آن اهتمام جدی دارد، توجه اساسی دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید