• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 17 دی 1402
کد مطلب : 214827
+
-

وحدت کلمه حول جهانمرد «سلیمانی»

شخصیت حاج‌قاسم از زمان شهادت تاکنون موج وحدت را در لایه‌های مختلف جامعه ساری و جاری کرده است

وحدت کلمه حول جهانمرد «سلیمانی»

درحالی‌که برخی ‌چهره‌های ضدانسانی مثل نفتالی بنت و علی کریمی و آلبانی‌نشین‌های سابق، نسبت به عملیات تروریستی کرمان خوشحال شدند، ولی قریب به اتفاق گروه‌ها، چهره‌های سیاسی داخلی، چهره‌های فرهنگی و ورزشی نسبت به این داغ سنگین، ابراز همدردی و تسلیت کردند. فارغ از مواضع سیاسی اجتماعی این چهره‌ها، همراهی بدنه اجتماعی آنها می‌تواند نشان از همبستگی ملی در این رخداد داشته باشد. این همبستگی ملی در این میانه غم و نفرت، دلنشین و نویدبخش است و نشان می‌دهد وقتی پای منافع ملی در میان باشد و این منافع مشهود و عیان باشد، همه پای کارند.

مواضع چهره‌ها علیه جنایت کرمان
شاید با نگاهی دوباره به شخصیت حاج‌قاسم بتوان گفت هر آنچه حول این «جهانمرد» حادث می‌شود، وحدت‌آفرین است؛ از شخصیت جهادی او که باعث نابودی داعش شد، از شهادتش که یک ملت را برپاخیزاند و حالا از شهادت زائرانش که موج وحدت ملی را باعث شد. این خاصیت مردانی است که پای حق و حقیقت خالص هستند. خلوص، دست دشمن را رو و پستی و رذلی او را عیان می‌کند و این است که همه حول حقیقت عیان جمع می‌شوند.
با هم برخی از این موضعگیری‌ها را مرور می‌کنیم:
علی اکبر ولایتی نوشت: اقدام ددمنشانه و تروریستی امروز در کرمان و به شهادت رساندن مردم مظلوم و بی‌دفاع کشورمان، بار دیگر نمایش اقدام کور و رذیلانه جنایتکارانی است که اقتدار و عزت ایران اسلامی را هدف قرار داده‌اند.
علی لاریجانی نوشت: صهیونیست‌های سفاک و درمانده بدانند آغشتگی خون ملت انقلابی ایران و مردم مظلوم و فداکار فلسطینی،
#طوفان_الاقصی را توفانی‌تر خواهد کرد.
سید‌محمد خاتمی در واکنش به حمله تروریستی کرمان در پیامی نوشت: این اقدام جنایتکارانه را شدیدا محکوم می‌کنم و لزوم پیگیری سریع و همه‌جانبه آن و شناخت اهداف و علل و شناسایی و معرفی عوامل وقوع این فاجعه انسانی را از سوی مسئولان و نهادهای ذیربط یادآور می‌شوم.
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال و بازیکنان تیم ملی فوتبال این جنایت را محکوم کردند و به کرمان و ایران تسلیت گفتند.
مربیان و ملی‌پوشان تیم کشتی ایران به ملت ایران تسلیت گفتند و خواستار انتقام خون شهدای مظلوم شدند.
همچنین بسیاری از چهره‌های دیگر هنری و ورزشی با پست‌های تسلیت به کرمان و ایران، با شهدا و خانواده‌های این حادثه تروریستی ابراز همدردی و همدلی کردند که ذکر نام آنها شایان توجه است. (پیام‌های تسلیت تا تنظیم این نوشتار در حد وسع نویسنده مشاهده شده و حجم آنها بیشتر و فراتر از این است و ترتیب اسامی عزیزان اتفاقی است)
همایون شجریان، محمد‌رضا گلزار، احسان علیخانی، رضا صادقی، علی دایی، رضا کیانیان، حامد بهداد، امیر آقایی، مهران غفوریان، رضا توکلی، هوتن شکیبا، هومن حاجی‌عبداللهی، علی ضیا، رامین راستاد، علیرام نورایی، عادل فردوسی‌پور، علی لهراسبی، مریم بحرالعلومی، داریوش فرضیایی، حسین سلیمانی، مازیار میری، حمید گودرزی، لیندا کیایی، ستایش موسوی، مونا کرمی، همایون اسعدیان، ملیکا زارعی، فرزین محدث، محمد بحرانی، رضا داوودنژاد، نادر فلاح، مژده لواسانی، ابراهیم شفیعی‌مهر، میلاد کیمرام، مجید واشقانی، فریبا نادری، پندار اکبری، بهاره افشاری، عباس غزلی، بهزاد خلج، دیبا زاهدی، امیر کربلایی‌زاده، مریم کاویانی، منوچهر اکبرلو، رضا استادی، نیکی مظفری، ارسطو خوش‌رزم، صدف اسپهبدی، الهام شعبانی، کیومرث مرادی، حامد همایون، جواد افشار، الهام پاوه‌نژاد، بهرام افشاری، باربد بابایی، محمدحسین قاسمی، مهدی ماهانی، گلاره عباسی، مازیار لرستانی، نیما جاویدی، علیرضا طلیسچی، علی مسعودی، سروش محمدزاده، مجید صالحی، کاظم دانشی، نیما شعبان‌نژاد، وحید آقاپور، سیما تیرانداز، مهدی حسینی‌نیا، سیدعلی صالحی، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، سهراب پورناظری.
این در حالی است که برخی چهره‌ها مثل مهران غفوریان، علیرام نورایی، رامین راستاد و علی سامره نسبت به پیام علی کریمی که با اهانت به شهدای کرمان، از این حادثه خوشحال شده بود، ابراز انزجار کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید