• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 27 دی 1400
کد مطلب : 151041
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/82485
+
-

نیم قرن پدرخوانده

نیم قرن پدرخوانده

آرش نهاوندی- مترجم

کمپانی پارامونت پیکچرز، تریلر جدیدی از فیلم «پدرخوانده» را به مناسبت پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم پدر خوانده انتشار داده است.
به گزارش ددلاین، در بیانیه‌ای که این کمپانی به مناسبت پنجاهمین سالگرد پدرخوانده انتشار داده، اعلام شده است که فیلم «پدرخوانده» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا که یکی از آثار کلاسیک تمام دوران‌ تاریخ سینما محسوب می‌شود، به‌صورت محدود و در نسخه دالبی در سالن‌های سینمای متعلق به کمپانی «ای‌ام‌سی» در آمریکا و تعداد دیگری از کشورهای دنیا از تاریخ 25فویه 2022(6اسفند) دوباره اکران خواهد شد. در بیانیه پارامونت ضمن ترکیب برخی از دیالوگ‌های فیلم پدرخوانده که در بخش‌هایی از تریلر فیلم هم آمده، ازجمله «قرار است به او پیشنهادی دهم که نمی‌تواند رد کند»(مارلون براندو خطاب به مایکل)، «هیچ‌گاه دیگر دوباره با دیگران علیه خانواده متحد نشو»(مایکل خطاب به برادر بزرگترش) و «دیگر از من درباره کاری که انجام می‌دهم نپرس، کای»، (مایکل کورلئونه خطاب به همسرش)، به این نکته اشاره شده که اگر توصیف خاصی هم برای فیلم پدرخوانده درنظر نگیریم، باید به این مسئله اشاره کنیم که این فیلم یادآور یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های گنگستری(مافیایی) سینماست که در آن از خاطره‌انگیز‌ترین دیالوگ‌های تاریخ هالیوود استفاده شده است.
نسخه‌های دیجیتال سه‌گانه «پدرخوانده» ازجمله «پدرخوانده»، «پدرخوانده: قسمت2» و قسمت سوم دوباره تدوین شده که این فیلم با عنوان «پدرخوانده ماریو پوزو، کودا: مرگ مایکل کورلئونه» تحت نظر فرانسیس فورد کاپولا دوباره بازسازی شده‌ و لازم به ذکر است که نزدیک به هزار ساعت روی کیفیت رنگ این نسخه بازسازی شده کار شده است که از 22مارس 2022(2فروردین 1401)، با کیفیت، اچ‌دی،  k4اولترا اچ‌بلوری، برای نخستین بار انتشار خواهند یافت.
در 4دسامبر 2020نیز نسخه‌ای از این فیلم دوباره تدوین شده بود با عنوان «پدرخوانده ماریو پوزو، کودا: مرگ مایکل کورلئونه» که به‌صورت محدود در برخی از سالن‌های سینما نمایش داده شد و سپس در قالب «بلوری» و بر پلتفرم‌های مطرح اینترنتی نیز منتشر شده. کاپولا گفته است که این نسخه‌ بیشتر با نگاه ماریو پوزو و خود او درباره فیلم پدرخوانده منطبق است.
فرانسیس فورد کاپولا نیز در بیانیه‌ای در این‌باره گفته است:«من به «پدرخوانده» بسیار افتخار می‌کنم که یک سوم زندگی خلاقانه من را تعریف می‌کند. در بزرگداشت 50سالگی این فیلم، من مفتخرم که «پدرخوانده» و «کودا: مرگ مایکل کورلئونه» را در یک بسته منتشر کنم که همان چیزی است که من و ماریو پوزو با هم تصور کرده بودیم. مایه افتخار است که این سالگرد را در کنار پارامونت و طرفداران بسیار خوبی که این آثار را برای دهه‌ها دوست داشتند و طرفداران جوانی ببینیم، که به تازگی این فیلم را کشف کرده‌اند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید