• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82362
+
-

تمدید مهلت رویداد ملی خوش‌نویسی «ع» تا ۱۵ مهرماه

دبیر رویداد ملی خوش‌نویسی «ع» از تمدید مهلت ارسال اثر به این رویداد تا ۱۵ مهرماه خبر داد.

 به گزارش تسنیم، «محمد برخان» با اشاره به تمدید مهلت ارسال اثر به رویداد ملی خوش‌نویسی «ع» تا 15 مهرماه اظهار کرد: مهلت ارسال اثر به این رویداد ملی 5 مهرماه بود که به دلیل استقبال زیاد خوش‌نویسان به مدت 10 روز تمدید شد. 

وی با بیان این‌که تاکنون نزدیک 300 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است گفت: بعد از 15 مهرماه آثار در 2 مرحله داوری می‌شوند که آثار راه‌یافته به مرحله دوم داوری در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. دبیر رویداد ملی خوش‌نویسی «ع» درباره دیگر جزئیات این جشنواره افزود: پس از مرحله دوم داوری 11 اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی و تقدیر می‌شوند و این آثار در موزه خوش‌نویسی جهرم نگهداری می‌شوند. 

برخان با بیان این‌که 16 آبان‌ماه اختتامیه این جشنواره است گفت: یکی از ویژگی‌های این جشنواره مرحله استعدادیابی است که برای نخستین بار در کل کشور در جشنواره‌های هنرهای تجسمی رخ می‌دهد. 

وی با اشاره به این‌که جشنواره 2 بخش مسابقه و استعدادیابی دارد تصریح کرد: در مرحله دوم 6 اثر از استادان، 5 اثر از فوق‌ممتازین و 25 اثر از بخش استعدادیابی انتخاب می‌شود. رویداد ملی خوش‌نویسی‌«ع» با هدف پرداختن بیشتر به زندگی امام‌حسین(ع) و ترویج آن در جامعه، گردآوری هنرمندان خوش‌نویسی کشور و تشویق جوانان به خوش‌نویسی در شهرستان جهرم برگزار می‌شود. 

موضوع اصلی این رویداد عاشورا و موضوعات مربوط به این واقعه و مناجات‌های حضرت سجاد(ع) در صحیفه سجادیه است. هنرمندان می‌توانند در گرایش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی-خط در این رویداد شرکت کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید