• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 19 مهر 1400
کد مطلب : 142606
+
-

پایان خوش با 4طلای خوش‌رنگ

دلخانی و گرایی در آخرین شب مسابقات جهانی، طلا گرفتند تا پرونده تیم کشتی فرنگی ایران با 4‌مدال طلا و 2‌برنز بسته شود

پایان خوش با 4طلای خوش‌رنگ

رقابت‌های جهانی کشتی در نروژ پایان خوشی برای تیم ایران داشت. شاگردان محمد بنا که در فاصله یک‌روز مانده به پایان رقابت‌ها با 2‌طلا، 2‌برنز و 2‌فینالیست، نایب‌قهرمانی خود را قطعی کرده بودند، در شب آخر هم 2‌طلای دیگر گرفتند تا کشتی فرنگی ایران مسابقات به یادماندنی‌ای را پشت سر گذاشته باشد.

هت‌تریک با پسر محبوب
سومین طلای فرنگی ایران با کشتی میثم دلخانی در دیدار نهایی وزن 63‌کیلوگرم به‌دست آمد. دلخانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9برصفر دنیز منیکسه از آلمان را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید. دارنده مدال نقره و برنز قهرمانی آسیا برای رسیدن به نیمه‌نهایی، لنور تمیروف، دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را با نتیجه 3-3 و به لطف کسب امتیاز آخر شکست داد. قهرمان امیدهای جهان، در نیمه‌نهایی مقابل طالح ممدوف از جمهوری آذربایجان قرار گرفت و با نتیجه قاطع 9برصفر به برتری رسید تا به فینال رقابت‌های جهانی راه پیدا کند. دلخانی در فینال 63‌کیلوگرم مقابل لری ابولادزه از گرجستان قرار گرفت و در پایان با پیروزی 5بر4 و با شایستگی روی سکوی نخست جهان ایستاد.
گرایی آخرین کشتی‌گیر ایران در نروژ بود و توانست با کسب مدال طلا پایان خوشی را برای کاروان ایران رقم بزند. این اتفاق با یک‌ رکوردشکنی در کشتی فرنگی برای ایران همراه بود. محمد بنا که در المپیک لندن 3‌مدال طلا برای کشتی فرنگی ایران گرفته بود، این‌بار با درخشش شاگردانش در نروژ، 4‌طلا به دست آورد و رکوردی جدید را به ثبت رساند. محمدرضا گرایی تنها طلایی کشتی ایران در بازی‌های المپیک توکیو در وزن 67‌کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و درحالی‌که تا یک‌دقیقه مانده به پایان کشتی 6بریک از حریف ژاپنی خود عقب بود، با یک کمرگیری حریفش را ضربه کرد و راهی مرحله بعد شد. قهرمان امیدهای جهان در دور سوم به مصاف جعفراف از جمهوری آذربایجان رفت و در همان زمان نخست با نتیجه 11برصفر به برتری رسید تا به نیمه‌نهایی برسد.
قهرمان شیرازی کشورمان در نیمه‌نهایی مقابل راماز زودیز از گرجستان قرار گرفت و در یک کشتی سخت و دشوار درحالی‌که تا یک ثانیه به پایان، کشتی را با نتیجه 6بر4 واگذار کرده بود، به‌دلیل فرار کشتی‌گیر گرج با نتیجه 6-6 به پیروزی رسید که با اعتراض گرج‌ها این نتیجه به 7بر6 تغییر کرد و در نهایت دست گرایی به نشانه فرد پیروز بالا رفت. گرایی در فینال به مصاف نظیر عبدالله‌ اف از روسیه رفت و در یک کشتی حساب شده و با اجرای یک‌ فن کمر دیدنی، با نتیجه 5بر2 به برتری رسید و مدال طلای وزن 67کیلوگرم را برای کشتی فرنگی ایران به‌دست آورد. این نخستین مدال محمدرضا گرایی در مسابقات جهانی بود. قبل از این برادر بزرگ‌تر او، محمدعلی گرایی مدال برنز جهان را در وزن 77‌کیلوگرم کسب کرده بود. به این ترتیب تیم ایران با کسب 4‌طلا و 2‌برنز به‌عنوان نایب قهرمانی جهان دست پیدا کرد. روسیه در این رقابت‌ها اول شد و جمهوری آذربایجان روی سکوی سوم ایستاد. ایران در سال‌2019 به‌ عنوان چهارمی و در سال‌2018 به ‌عنوان یازدهمی جهان رسیده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید