• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228584
+
-

معاون عملیات پلیس راهور از صبوری شهروندان قدردانی کرد

همکاری بی‌نظیر در برپایی یک رویداد

همکاری بی‌نظیر در برپایی یک رویداد

در سال‌های گذشته تردد شهروندان به محورهای نزدیک مسیر جشن 10کیلومتری پای ثابت برنامه‌ریزی‌ها و البته نگرانی‌های مدیران شهری بوده است؛ به همین دلیل از لحظه جانمایی شاهراه اصلی این رویداد بزرگ شهری هماهنگی‌های میان‌دستگاهی و اجرایی برای سهولت تردد شهروندان در اولویت قرار گرفته است. سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در گزارش پیش‌رو می‌گوید: همکاری مردم با پلیس راهور ستودنی بوده است؛ به همین دلیل حین برگزاری مراسم بزرگ جشن عید غدیر مشکل ترافیکی جدی‌ای در خیابان‌های اصلی پایتخت ایجاد نشد.

تشویق شهروندان به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی
سرهنگ احسان مومنی می‌گوید: پیش از اجرای رویداد بزرگ جشن غدیر جلسات متعددی برای هماهنگی تیم‌های پلیس راهور، تاکسیرانی، مترو، اتوبوسرانی، اورژانس، آتش‌نشانی و سازمان مدیریت بحران برگزار شده است: «نقطه‌قوت این جلسات ارتقای سطح همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی بود. تردد شهروندان مسئله مهمی است که اگر خللی در آن ایجاد شود، جشن‌های اینچنینی و هدف از برگزاری‌شان به حاشیه می‌رود و در این صورت در شهر تنها شاهد بی‌نظمی خواهیم بود. خوشبختانه با هماهنگی کامل دستگاه‌های اجرایی با پلیس راهور شاهد کاهش ترافیک، راهبندان و مشکلات تردد مردم بودیم.»معاون عملیات پلیس راهور ادامه می‌دهد: افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی کمک زیادی به ایجاد نظم در این برنامه کرده است. درجلساتی که با مدیران حمل‌ونقل شهری داشتیم مقرر شد ساعت حرکت واگن‌های مترو و اتوبوس‌ها با فواصل زمانی کمتر باشد. به این شکل شهروندان بیشتری در مدت زمان کمتری می‌توانستند از این وسایل نقلیه‌عمومی استفاده کنند. خوشبختانه اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی به وظایف خود به‌درستی عمل کردند و با همکاری مأموران، ما شاهد ترددی آسان برای شهروندان در روز عیدغدیر بودیم.»

اطلاع‌رسانی وضعیت ترافیکی به شهروندان
شهروندان پیش از آغاز این رویداد میلیونی شهر از وضعیت ترافیکی خیابان‌های منتهی به مسیر جشن و مسیرهای جایگزین اطلاع داشتند. سرهنگ مومنی با اشاره به این موضوع از بازدید بالای محصولات چندرسانه‌ای تولیدشده در فضای مجازی می‌گوید: سعی ما بر این بود تا حین برگزاری جشن روز عید غدیر با کمترین محدودیت‌های ترافیکی ایجاد شده برای شهروندان این مراسم را اجرا کنیم. پیش از برگزاری مراسم محدودیت‌های ترافیکی با تولید محتوای مناسب در فضای مجازی به اطلاع شهروندان رسید. خوشبختانه این محتوا در فضای مجازی بازخورد خوبی داشت و به سرعت به بازدید بالایی نیز رسید. رسانه ملی نیز در این زمینه کمک‌حال ما بود و از این طریق نیز محدودیت‌های ترافیکی به اطلاع مردم رسید. حین برگزاری مراسم نیز به همین دلیل ما کمترین تنش ممکن را داشتیم و همکاری شهروندان با مأموران پلیس راهور ستودنی بود.

راهنمایی برای پارک مورب
اولویت پلیس راهور این بود که با ایجاد سهولت تردد، شهروندان را تشویق به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی کند. اما سرهنگ مومنی می‌گوید این به آن معنا نیست که برای خودروهای شخصی تدابیری اندیشیده نشده باشد: «هنگام برگزاری رویدادهای بزرگ در شهری مانند تهران بهتر است شهروندان با وسایل حمل‌ونقل عمومی تردد کنند، اما پیش‌بینی ما این بود که تعداد زیادی از مردم با خودروی شخصی به مراسم می‌آیند؛ به همین دلیل پیش از آغاز مراسم پارکینگ‌های اطراف خیابان انقلاب اسلامی و‌ آزادی شناسایی شدند. هماهنگی‌های لازم با این اماکن انجام شد و بسیاری ازشهروندان موفق به پارک خودروها در این نقاط شدند. معاون عملیات پلیس راهور ادامه می‌دهد: راهنمایی برای انجام پارک مورب نیز از دیگر اقدامات مأموران ما برای حفظ نظم ترافیکی بود. در میادین و خیابان‌های منتهی به مسیر جشن وضعیتی ایجاد کردیم که شهروندان به‌سادگی بتوانند پارک مورب انجام دهند. این نوع پارک خودرو 2مزیت دارد؛ نخست اینکه جای کمتری اشغال می‌شود و دومین مورد که اهمیت بیشتری دارد این است که خارج شدن از آن نیازمند هماهنگ شدن با خودروهای دیگر نیست و با سادگی بیشتری امکان‌پذیر است. خوشبختانه مردم نیز همکاری بسیار عالی با مأموران ما داشتند و امیدواریم مجموع این خدمات مورد رضایت آنها قرار گرفته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید