• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81958
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/z2YO
+
-

ارائه خدمات توانبخشی به 240 دانش‌آموز با نیازهای ویژه

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح خدمات حمایتی، درمانی و توانبخشی برای 240 دانش‌آموز با نیازهای ویژه استان خبر داد. به گزارش ایسنا، «خلیل رنجبر» با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح خدمات درمانی و توانبخشی با تشکیل 169 پرونده حمایتی برای 240 دانش‌آموز با نیازهای ویژه با اختصاص هزینه‌ای بالغ‌بر50 میلیون تومان در سال تحصیلی گذشته اجرا شد.

وی افزود: از اواخر مهرماه جاری سامانه خدماتی حمایتی برای ثبت مدارک پزشکی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سال تحصیلی جاری فعال خواهد شد و تا 15 اسفند ماه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای دریافت خدمات و کمک‌هزینه با ارائه مدارک و فاکتور‌های معتبر از طریق سامانه جامع بهداشت اقدام کنند. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: این خدمات حمایتی در مقاطع پیش‌دبستانی، آمادگی، ابتدایی، متوسطه حرفه‌ای و متوسطه پیش‌حرفه‌ای ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود. همچنین این خدمات به دانش‌آموزان تلفیقی که در مدارس عادی مشغول به تحصیلند، ارائه می‌شود. 

رنجبر افزود: این طرح شامل خدمات بستری و جراحی، داروهای مستمر، آزمایش‌های پزشکی، سونوگرافی، آندوسکوپی، آنژیوگرافی، MRI، عینک، تبلت، اندام مصنوعی، رادیولوژی، اکو، نوار مغز، پروتز، اورتز، اسپیلنت، صندلی چرخدار، واکر، عصا، کفش‌های طبی، سمعک و کاشت حلزون می‌شود. امسال خدمات جدیدی همچون دندان‌پزشکی و تعمیر و تعویض پروتز کاشت حلزون به آن اضافه شده است.

رنجبر بیان کرد: خدمات توانبخشی از قبیل گفتاردرمانی، کاردرمانی، خدمات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان با استفاده از ابزارهای خاص، روش‌های آموزش و تجهیزات ویژه در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه ارائه می‌شود و این خدمات زمینه پرورش قوای فکری و جسمی در دانش‌آموزان با نیاز ویژه فراهم می‌کند.  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی در ادامه یادآور شد: تجهیزات توانبخشی، ویلچر، واکر، سمعک و عینک و خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی به صورت رایگان عرضه می‌شود و دانش‌آموزانی که بیماری‌های مادام‌العمر دارند و باید داروهای خاص مصرف کنند تا اتمام دوران تحصیل داروهای مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید