• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81960
+
-

دیدار مسئولان کرمانشاه و دیاله در منذریه

مسئولان استان‌های کرمانشاه و دیاله عراق به منظور بررسی زیرساخت‌های اربعین و مسائل و مشکلات موجود با هدف تسهیل در تردد زائران اربعین از مرز رسمی خسروی با هم دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش ایرنا، عضو شورای استان دیالی و مسئول ستاد زائران اربعین در این دیدار گفت: مردم ۲ استان دیاله و کرمانشاه باهم دوست و برادر هستند، از این رو باید ۲ طرف تلاش و کمک کنیم تا مشکلات موجود در این مرز برطرف شود. 

«قاسم المعموری» افزود: کشور عراق ۱۰۰ اتوبوس برای حمل زوار از مرز خسروی تا بغداد در نظر گرفته است و علاوه بر این نیز اتوبوس‌های ایرانی در چند روز آینده در مرز منذریه مستقر می‌شوند. از ظرفیت خودروهای شخصی هم در صورت نیاز برای جابه‌جایی زائران استفاده می‌شود. 

وی ادامه داد: برای سهولت در کار تردد ما نیازمند همکاری زائران و همچنین کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای انتقال زائران به بغداد در محدوده مرز منذریه تا جدیده الشط هستیم و از بغداد تا کربلا نیز امر تردد و انتقال زوار بر عهده کشور عراق است.  فرمانده قرارگاه ویژه اربعین مرز خسروی نیز گفت: در منذریه ۲۰۰ اتوبوس برای انتقال زوار تا بغداد مستقر می‌کنیم و با ۱۰۰ اتوبوس عراقی در مجموع ۳۰۰ اتوبوس در آن سوی مرز خسروی کار انتقال زوار را به بغداد انجام می‌دهند. 

«جعفر همتی» افزود: با افزایش تردد زوار در روزهای آینده از مرز خسروی دغدغه‌هایی داشتیم که توافق‌های خوبی در این خصوص انجام شد.  رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی گفت: در این جلسه مصوب شد که تردد زوار تا دهم مهرماه از ساعت 7 صبح تا ساعت ۲ بعدازظهر باشد و پیشنهاد ما برای تردد در ایام دیگر افزایش پذیرش زوار از سوی طرف عراقی از ساعت ۶ صبح تا ۶ غروب است.  

همتی با بیان این‌که اتوبوس‌هایی برای مواقع اضطراری در ایام افزایش حجم تردد پیش‌بینی شده افزود: براساس توافق‌های صورت گرفته نرخ کرایه هر نفر از مرز منذریه تا بغداد ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد. وی گفت: همچنین توافق شده تا زوار ما از پول رایج خودمان یعنی ریال استفاده کنند و هر زائری هم که دینار به همراه داشته باشد مورد قبول طرف عراقی باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :