• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81961
+
-

ثبت‌نام 36درصد پزشکان کرمانشاهی برای نصب کارتخوان

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ثبت‌نام برای نصب دستگاه کارتخوان و راه‌اندازی سامانه صندوق فروش برای حدود ۵۰ شغل و ۱۵ رسته شغلی دیگر گفت: تاکنون ۳۶ درصد پزشکان کرمانشاه نیز برای نصب دستگاه کارتخوان ثبت‌نام کرده‌اند. به گزارش ایسنا «هادی ملکشاهی» با بیان این‌که استفاده از دستگاه کارتخوان از ابتدای مهر ماه برای پزشکان اجباری شده، افزود: تاکنون ۳۶ درصد از پزشکان کرمانشاه در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.  وی اظهار کرد: متوسط مشارکت پزشکان برای نصب دستگاه کارتخوان در کشور ۳۷ درصد است، اما استان‌هایی با ۵۵ درصد مشارکت هم در کشور داریم.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با بیان این‌که هنوز مهلت ثبت‌نام برای نصب دستگاه کارتخوان برای پزشکان وجود دارد، یادآور شد: توقع داریم در مهلت باقی‌مانده پزشکان ثبت‌نام کنند.  ملکشاهی با بیان این‌که درآمد پزشکان صرفا از طریق نصب دستگاه‌های کارتخوان محاسبه نمی‌شود، تاکید کرد: روش‌های دیگری نیز برای برآورد درآمدهای پزشکان وجود دارد که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نصب دستگاه کارتخوان برای پزشکان را با جدیت دنبال می‌کنیم و با هرگونه تخلف برخورد خواهد شد.  مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با اشاره به این‌که طرح نصب دستگاه کارتخوان و راه‌اندازی صندوق فروش برای ۵۰ شغل و ۱۵ رسته شغلی دیگر نیز اجرا می‌شود، افزود: این گروه‌ها موظفند از ابتدای مهرماه سریال استاندارد پایانه‌های پرداخت خود را در سامانه امور مالیاتی ثبت کنند.   به گفته ملکشاهی، لزوم استفاده از دستگاه کارتخوان و صندوق فروش برای این ۱۵ رسته شغلی از ابتدای سال ۹۹ اجباری خواهد بود. 

وی تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، کبابی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، فست‌فودی‌ها، مراکز اقامتی، هتل‌ها، نمایشگاه و فروشگاه‌های وسایل نقلیه، وکلا، مشاورین حقوقی، دفاتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، آجیل و خشکبارفروشی‌ها، قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها، میوه و تره‌بارفروشی‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، نوشت‌افزارفروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، گیم‌نت‌ها، کافی‌نت‌ها، دفاتر خدمات ارتباطی و الکترونیکی را از جمله مهم‌ترین این گروه‌ها دانست.

ملکشاهی درباره روش‌های مختلفی که ممکن است برخی گروه‌ها با انجام آن از اجرای این طرح سرباز بزنند نیز گفت: این‌که صنفی بخواهد دستگاه خودپرداز به جای دستگاه کارتخوان برقرار کند و از روش‌های دیگر استفاده کند، حتما فرار مالیاتی محسوب می‌شود که خط قرمز ماست.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه در ادامه به طرح بخشودگی جرائم مودیان حقوقی و حقیقی که تا پایان مهرماه جاری اعتبار دارد هم اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح اگر مودیان کل مالیات خود را پرداخت کنند از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرائم بهره‌مند می‌شوند.  وی یادآور شد: اگر به هر دلیلی مودیان نتواند در این زمان مالیات خود را پرداخت کنند برای مشاغل تولیدی به ازای هر ماه 2 درصد و برای سایر مشاغل به ازای هر ماه ۴ درصد از میزان بخشودگی کم می‌شود که البته این شیوه نیز تا پایان سال مهلت دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید