• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81236
+
-

14 سال کم‌آبی در سورگ‌آباد

منابع
14 سال کم‌آبی در سورگ‌آباد

ساکنان روستاهای سورگ‌آباد، میان‌شهر و جمشاهی از توابع شهرستان قلعه گنج خواستار رفع مشکل ۱۴ ساله کم آبی خود هستند. 

به گزارش ایرنا، دهیار روستای سورگ‌آباد با اشاره به بحران آب آشامیدنی در این منطقه گفت: ۵۵۰ خانوار با جمعیت حدود ۲ هزار نفری از اهالی روستاهای سورگ‌آباد، جمشاهی و میان‌شهر مشکل کم‌آبی دارند. 

«محمد عزیزی‌پور» با بیان این‌که آب شرب روستای سورگ‌آباد و روستاهای اطراف آن از یک حلقه چاه تامین می‌شود، افزود: کیفیت آب در منطقه به حدی پایین آمده که به دلیل نبود آب شرب سالم تعداد زیادی از اهالی به شهرهای دیگر مهاجرت کرده‌اند. 


شرایط سخت تهیه آب

عزیزی‌پور گفت: برای حمل آب شرب سالم، مرد، زن، پیر و جوان باید کیلومترها راه را طی کنند تا آب تهیه کنند. تعدادی از اهالی به دلیل تصادف و حوادث دیگر کشته و مجروح یا مبتلا به بیماری‌هایی مانند مشکلات کلیوی، دیسک کمر، پا درد و خرابی دندان شده‌اند. 

دهیار روستای سورگ‌آباد قلعه‌گنج گفت: حتی امکان شست‌و‌شوی ظروف و البسه نیز با آب فعلی، برای ساکنان روستا مقدور نیست و رنگ شیری آب باعث کثیف‌تر شدن لباس و ظروف می‌شود. 

وی ادامه داد: مسئولان آب و فاضلاب و شبکه بهداشت شهرستان مرتب نمونه آب لوله‌کشی را آزمایش و کیفیت پایین آن را تایید کرده‌اند، اما اقدامی برای رفع مشکل انجام نشده است. 

عزیزی‌پور گفت: برای حل مشکل آب در این منطقه چندین مرتبه درخواست به مسئولان محلی ارائه کردیم که قول نصب تجهیزات تصفیه آب داده‌اند، اما هیچ کدام به وعده خود مبنی بر اختصاص آب شرب سالم به روستا عمل نکرده‌اند. 


مراجعات مکرر برای حل مشکل کم‌آبی

عزیزی‌پور با اشاره به مراجعات مکرر اهالی به مسئولان در سال‌های گذشته تاکید کرد: انتقال آب از روستاهای مجاور و حفر چاه و نصب تصفیه‌خانه از جمله وعده‌هایی بوده که به اهالی روستا در سال‌های گذشته داده‌اند که عملی نشده است. 

این مسئول محلی بیان کرد: روستای سورگ‌آباد و چند روستای هم‌جوار ۱۴ سال است با مشکل کم‌آبی و آب بی‌کیفیت درگیر هستند و آب این روستا به حدی از لحاظ کیفیت مشکل دارد که قابل مصرف نیست. 

وی گفت: از طرف دیگر مسئولان آب و فاضلاب برای آبی که قابل استفاده نیست، قبض آب صادر می‌کنند و در صورت نپرداختن همین آب هم قطع می‌شود. 

عزیزی‌پور تاکید کرد: مردم صبور و خونگرم منطقه از بدقولی در رابطه با رساندن آب شرب سالم خسته شده‌اند و از استاندار کرمان و سایر مسئولان ذی‌ربط درخواست داریم اقدام فوری برای حل مشکل آب شرب مردم منطقه انجام دهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید