• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81222
+
-

عطر خوش اشتغال‌زایی در ریگان

بانوان ریگانی در قالب اشتغال خانگی اقدام به عرق گیری از گیاهان دارویی می‌کنند که محصولات تولیدی آنها صادر می‌شود

اشتغال
عطر خوش اشتغال‌زایی در ریگان

عرق‌گیری از گیاهان دارویی در قالب راه‌اندازی کمیته‌های روستایی، توسط 30 بانوی ریگان در حال انجام است، این بانوان در قالب اشتغال‌های خرد خانگی اقدام به عرق‌گیری می‌کردند که اکنون در قالب کارگاه‌های کوچک این کار را انجام می‌دهند. 

به گزارش فارس، طرح‌های اشتغال‌ خرد خانگی در قالب پروژه بین‌المللی جف در شهرستان ریگان آغاز شده است که به جز حفظ منابع طبیعی ایجاد اشتغال را نیز در پی دارد، یکی از اشتغال‌هایی که رونق دارد تولید عرقیات دارویی در این شهرستان است. 

ریگان ظرفیت‌های مختلفی در زمینه اشتغال‌زایی دارد، اما نیاز به حمایت و شکوفایی دارند و در این زمینه بانوان ریگانی با روی آوردن به مشاغل خرد خانگی درصدد ایجاد اشتغال در این شهرستان هستند تا بتوانند در توسعه روستای خود نقش بسزایی را ایفا کنند. 

اشتغال‌های فراموش شده در ریگان از جمله حصیربافی، تولید بادبزن و گلیم‌بافی با پرداخت تسهیلات در حال احیا است. 


پیش‌بینی ایجاد شغل 

فرماندار ریگان گفت: ایجاد اشتغال یکی از سیاست‌های ما در این شهرستان است که  در قالب آن اشتغال‌های خرد خانگی برنامه‌ریزی شده و بانوان ریگانی با دریافت تسهیلات 5 میلیون تومانی از صندوق‌های خرد روستایی در شهرستان اقدام به تولید عرقیات گیاهی می‌کنند. 

 «امین باقری» با اشاره به این‌که با راه‌اندازی این مشاغل پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌هزار شغل در این شهرستان ایجاد شود، افزود: با راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی درآمد خانوارها در شهرستان نیز افزایش خواهد یافت. 

باقری در رابطه با خرید و فروش محصولات تولیدی از اشتغال‌های خرد خانگی در ریگان گفت: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی در شهرستان در ورودی جاده ترانزیتی ریگان - چابهار می‌تواند نقش بسزایی در خرید و فروش این محصولات داشته باشد. 

وی گفت: در شهرستان نمایشگاهی توسط منابع طبیعی راه‌اندازی شده است تا محصولات اشتغال‌های خرد خانگی خریداری شده و به فروش برسند. 


صادرات عرقیات گیاهی

تسهیلگر اشتغال‌های خرد خانگی منابع طبیعی ریگان در این زمینه گفت: در قالب راه‌اندازی کمیته‌های روستایی، عرق‌گیری از گیاهان دارویی توسط 30 بانوی ریگان در حال انجام است.   «علیزاده» افزود: این بانوان در قالب اشتغال‌های خرد خانگی اقدام به عرق‌گیری می‌کردند که اکنون در قالب کارگاه‌های کوچک این کار را انجام می‌دهند و محصولات تولیدی این بانوان به استان‌های کشور صادر می‌شوند. 

علیزاده کیفیت عرقیات تولیدی بانوان این شهرستان را مطلوب عنوان و اظهار کرد: محصول تولیدی بانوان نیاز به برند دارد تا بر رونق محصول آن‌ها افزوده شود. 

 «مریم سنجری» یکی از بانوان ریگانی که اشتغال به عرق‌گیری دارد، گفت: من در منزلم بیکار بودم و هیچ درآمدی نداشتم، اما با راه‌اندازی این شغل اکنون دارای درآمد هستم که بسیار خوب است و هر روز بر تولید محصولم افزوده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید