• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81224
+
-

بندرچابهار، دروازه تجارت ایران - افغانستان

سفیر ایران در افغانستان گفت: بندرچابهار با توجه به موقعیت راهبردی و متصل به آب‌های آزاد می‌تواند صادرات و واردات افغانستان را تسهیل کند و نقش مهمی در توسعه اقتصادی این کشور محصور در خشکی دارد. 

«بهادر امینیان» در دیدار با فرماندار چابهار گفت: برای صادرات و واردات از طریق بندر چابهار امکانات و زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنیم. 

وی بیان کرد: توسعه روابط اقتصای، سیاسی و تجاری مورد تاکید ۲ کشور ایران و افغانستان است و حجم مبادلات نیز افزایش خواهد داشت. 

سفیر ایران در افغانستان گفت: افغانستان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی است و از چابهار می‌توان میوه‌های خشک و تازه را به کشورهای مختلف صادر کرد.  وی از مسئولان محلی به‌ویژه از فرماندار چابهار خواست از سرمایه‌گذاری تجار افغانستان استقبال کنند و همکاری لازم را داشته باشند تا روز‌به‌روز شاهد حضور بیشتر آنان باشیم. 

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار کرد: از هر گونه سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه فعالان اقتصادی افغانستان حمایت خواهیم کرد. 

 «رحمدل بامری» افزود: چابهار شرایط ویژه‌ای از نظر اقتصادی، تجاری، واردات و صادرات به کشورهای همسایه دارد. 

وی ادامه داد: چابهار از نظر شیلاتی، کشاورزی و معادن نیز ظرفیت‌های خوبی دارد که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی افغانستان در منطقه و همکاری بیشتر باعث توسعه چابهار و بهتر شدن اقتصاد و اشتغال افغانستان خواهد شد. 

فرماندار چابهار گفت: سرمایه‌گذاران افغانستان می‌توانند به راحتی در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید