• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81226
+
-

اختصاص اعتبار به توسعه گردشگری کرمان

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی و توسعه گردشگری استان کرمان اختصاص داده خواهد شد. 

به گزارش ایرنا «علی‌اصغر مونسان» افزود: بازارهای هدف گردشگری جدید در کشور تعریف شده است و زمانی که چرخ گردشگری به حرکت در بیاید، همه ابعاد اقتصادی کشور نیز به تحرک در خواهد آمد. 

مونسان بیان کرد: استان کرمان با توجه به ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود. 

وی گفت: در این راستا باید در استان کرمان، برنامه‌ریزی‌های لازم برای این مهم صورت پذیرد و امیدواریم این سفر به گسترش گردشگری کرمان کمک کند.


ادامه بارش‌ها در  سیستان و بلوچستان

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی چهارمین روز سال زراعی ۹9-۹8 سپری شد که ارتفاع بارش‌های نخستین سامانه بارشی در «کجدر» سرباز به ۴۴ میلی‌متر رسید. 

 «محسن حیدری» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: عصر پنجشنبه بر گستره و شدت فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان افزوده شد و ۲۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی استان بارندگی گزارش شد. 

وی با بیان این‌که شدت بارش‌ها در برخی مناطق منجر به تشکیل روان‌آب و انسداد چند محور مواصلاتی شد، افزود: همان‌طور که انتظار می‌رفت هسته بارش‌ها در شهرستان‌های سرباز، نیکشهر و سراوان را فرا گرفت و در برخی ایستگاه‌های باران‌سنجی این مناطق بارش‌های سنگین اتفاق افتاد. 

وی تصریح کرد: این سامانه بارشی در برخی مناطق شهرستان‌های فنوج و ایرانشهر نیز فعالیت کرد و از برخی ایستگاه‌های آن‌ها بارش‌های پراکنده گزارش شد. 

حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های جوی همچنان فعالیت این سامانه در استان ادامه دارد و توصیه می‌شود در زمان بارش و صاعقه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.


ساماندهی باغ‌موزه هرندی و خانه اوشیدری 

 همچنین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همراهی استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی از باغ موزه هرندی کرمان و خانه اوشیدری بازدید و بر تسریع ساماندهی این اماکن تاریخی تاکید کرد. 

مونسان در این بازدید دستور آغاز طرح ساماندهی باغ‌موزه هرندی را نیز صادر کرد و گفت: برای تسریع و تسهیل روند ساماندهی خانه اوشیدری و تبدیل آن به خانه صنایع دستی می‌توان از ظرفیت و توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده کرد. 

استاندار کرمان هم گفت: ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری در شهر کرمان مانند محور هفت‌باغ و شهرستان‌های رفسنجان، بم، سیرجان، شهربابک، منوجان و کهنوج وجود دارد که باید از آن استفاده شود. 

«محمدجواد فدائی» افزود: با اقدامات مناسب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قدم‌های خوبی برای توسعه فعال گردشگری برداریم. 

استاندار کرمان بر ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط در حوزه توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: پیگیری شده این استان پایلوت گردشگری هنری باشد و در این رابطه توافقات خوبی با معاونت هنری وزارت ارشاد کشور و تعاملات خوبی با اوقاف داریم و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده که باید اجرایی شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید