• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81216
+
-

ورود ۲۵۰ هزار گردشگر به میرجاوه

رئیس میراث فرهنگی میرجاوه گفت: در حوزه گردشگری از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۰ هزار زائر پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه و حدود ۲۵۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی وارد این شهرستان شده‌اند. 

 «عبدالله کرد» در گفت‌وگو با فارس گفت: از ابتدای سال تاکنون در شهرستان میرجاوه حدود ۶۰ هزار زائر پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه و حدود ۲۵۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی وارد این شهرستان شده‌اند. 

رئیس میراث فرهنگی میرجاوه با اشاره به برگزاری تورهای گردشگری به مقصد لادیز و تمین افزود: استقبال گردشگران موتورسوار، بازدیدکنندگان پژوهشگر و دانشجو، تور ۱۶ نفره موتورسواران پاکستانی با شعار «یار من ایران» نیز در این بازه زمانی صورت گرفته است. 

این مسئول با اشاره به تهیه و توزیع بروشور برای معرفی آثار شاخص و جاذبه‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: ۵ متقاضی برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی ثبت‌نام کردند که پرونده‌ها برای بررسی و صدور مجوز به اداره کل میراث فرهنگی استان ارسال شده است. 

وی گفت: برگزاری جشنواره لیکو در تمین برای اولین بار در استان، راه‌اندازی و فعالیت صفحات رسمی در فضای مجازی، حضور فعال در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های استانی و کشوری (نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر، جشنواره گردشگری توچال، جشنواره گردشگری در بجنورد، یزد و...) و استقبال و خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی از اقدامات دیگر در حوزه گردشگری شهرستان میرجاوه است. 

کُرد در حوزه صنایع دستی به برپایی تعداد ۱۰ غرفه صنایع دستی به مناسبت‌های مختلف در میرجاوه اشاره کرد و گفت معرفی صنعتگران برای شرکت در نمایشگاه‌های استانی و کشوری نیز اقدامی دیگر در این حوزه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :