• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 3 مهر 1398
کد مطلب : 80907
+
-

تشکیل کارگروه برای رسیدگی به وضعیت اجتماعی قم

تشکیل کارگروه برای رسیدگی به وضعیت اجتماعی قم

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: کارگروه رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر قم در ضلع‌های مختلف در دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل می‌شود. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد واعظی» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان، از این دفتر خواستند برای بهینه کردن وضعیت قم و حوزه، نقشی برعهده بگیرد. وی افزود: در راستای پرحجم شدن برنامه‌های در حال اجرا، علاوه بر مسأله عفاف و حجاب، به مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی نیز در این کارگروه پرداخته و مأموریت‌های خاصی به آن داده می‌شود تا طراحی عملیات منتهی به نتیجه در شهر قم انجام شود.

واعظی اضافه کرد: نیاز است که کارگروه با کمک میزها تقویت شود و بخش‌های گوناگون دفتر در این طراحی‌ها دخیل باشند. همچنین از طرح‌هایی که از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهادهای دیگر وجود دارد، استقبال خواهیم کرد. معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این نشست گفت: علاوه بر دفتر تبلیغات اسلامی به لحاظ عملیاتی در حوزه فرهنگی و تبلیغی در قم، 3 ارگان سپاه و بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد مشغول کار و فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «سعید روستا آزاد» افزود: پس از دیدار اخیر مدیران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب، یکی از برنامه‌های اصلی که در قم شروع کردیم، شناسایی مناطق آسیب‌زا و آسیب‌پذیر بود که در 5 نقطه قم انجام شد.  وی بیان کرد: گروه‌های تبلیغی در این مناطق فعال‌تر شدند و ده‌ها سرفصل از جمله آموزش، مشاوره، اردو و کارهای فرهنگی دیگر انجام می‌شود. رئیس میز توسعه و تعمیق باور دینی قطب‌های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این‌که طرح‌های مبلغان را هم دریافت کرده ایم گفت: سپاه هم به همراه بسیج کار اطلاعاتی خیلی خوبی در ۱۵ منطقه انجام داده و نقاط آسیب‌خیز قم را شناسایی کرده‌اند. وی بیان کرد: پس از شناسایی 5 منطقه در قم توسط دفتر تبلیغات اسلامی، جلسه‌های متعددی با فرمانده سپاه قم برگزار کردیم و مقرر شد تا فعالیت‌ها به صورت منسجم شکل بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید